کد خبر: ۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
مدتی پیش و در اولین ماه‌هایی که دستیارهای صوتی مجازی طراحی شده‌ بودند، تنها مختص به پلتفرم‌هایی بودند که مخصوص آنها توسعه یافته بودند به این ترتیب سیری تنها در پلتفرم iOS، گوگل ناو تنها در اندروید و کورتانا تنها در ویندوز قابل استفاده بود.

به گزارش آی تابناک : با گذشت زمان شرکت‌ها کم کم تصمیم گرفتند که هوش مصنوعی خود را برای کاربران سایر پلتفرم‌ها نیز قابل استفاده کنند، یعنی همان کاری که مایکروسافت با عرضه کورتانا برای دستگاه‌های غیر ویندوزی انجام داد.

اگر از کاربران پلتفرم iOS اپل هستید اما دستیار صوتی این شرکت یعنی سیری برای شما مورد علاقه شما نیست، می‌توانید از کورتانا استفاده کنید. اما تا به امروز برخی کاربران معتقد بودند که نسخه موجود کورتانا برای iOS نیازمند تغییر در بخش‌های مختلف است و اکنون مایکروسافت به این انتقادها واکنش نشان داده است.

مایکروسافت مدعی پیش وعده داده بود که در حال کار نسخه بروزرسانی شده کورتانا را برای iOS است و اکنون این نسخه جدید را در اختیار کاربران قرار داده است. به نظر می‌رسد که سرعت لود شدن کورتانای جدید در موقعیت‌های مختلف بیشتر از نسخه‌های قبلی این دستیار صوتی است.

کورتانای جدید به صورت پیش فرض به دستورها و پرسش‌های صوتی کاربر گوش می دهد و نمایشگر آن نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مانند آب و هوا کارت‌های گوگل ناو را نمایش دهد.

در گوشه بالایی سمت راست این اپلیکیشن بروزرسانی شده نیز دکمه‌ای وجود دارد که کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی آن بدون نیاز به صحبت کردن به کلید‌های عملکردی سریع دسترسی داشته باشند.

 

منبع: شهر خبر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار