کد خبر: ۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 12
تشخيص اينکه در زمان لاگين در يک سايت، فرد تلاش کننده براي اين کار يک انسان است يا يک ربات برنامه ريزي شده، کار ساده اي نيست. اما گوگل براي حل اين مشکل راه حل جديدي يافته است.
به گزارش آی تابناک : تا به حال براي جلوگيري از سوءاستفاده ربات ها، از روش بازنوشتن تعدادي حرف و عدد در يک جعبه کوچک استفاده مي شد. روشي که به کپچا مشهور شده است.اما گوگل مي خواهد کاربران را از زحمت تايپ کردن کپچاها راحت کند.

گوگل کاري کرده که کاربران ديگر نيازي به تايپ کردن کلمات و حروف براي تاييد هويت خود نداشته باشند. آنها از اين به بعد تنها بايد گزينه من ربات نيستم را انتخاب و تيک آن را فعال کنند. سپس گوگل با بررسي نحوه حرکات موشواره، آدرس هاي آي پي و ديگر اطلاعات موجود در مورد کاربران و با استفاده از هوش مصنوعي پيشرفته خود تشخيص خواهد داد که آيا يک کاربر انسان است يا ربات.

گوگل اين روش متمايز کردن انسان ها از ربات ها را No CAPTCHA reCAPTCHA ناميده و اطلاعاتي را رد مورد آن در آدرس https://www.google.com/recaptcha/api2/demo منتشر کرده است.

گوگل مي گويد در آخرين نسخه از اين روش الگوريتم هاي شناسايي هويت واقعي کاربران را ارتقا بخشيده و مولفه هاي بيشتري را براي اين کار مورد استفاده قرار داده است. اين احتمال وجود دارد که در آينده سايت هاي بيشتري اين خدمات را ارائه دهند.



منبع : اکستریم تک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار