کد خبر: ۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 02
استیو جابز همیشه با پیراهن یقه اسکی مشکی، شلوار جین و کفش کتانی معروف بود. وی این طرز لباس پوشیدن را برای این انتخاب کرده بود که در تصمیم گیری و افزایش تمرکز به کمک وی می آمد.
ده نکته و سخن حکت آمیز از «استیو جابز»

استیو جابز همیشه با پیراهن یقه اسکی مشکی، شلوار جین و کفش کتانی معروف بود. وی این طرز لباس پوشیدن را برای این انتخاب کرده بود که در تصمیم گیری و افزایش تمرکز به کمک وی می آمد.

بسیاری از نکته ها و سخنان حکمت آمیز و الهام بخش «استیو جابز» در سخنرانی سال 2005 وی در استفنورد بیان شده. جایی که وی خطاب به مخاطبین خود گفت: زمان شما محدود است، پس آن را برای زندگی کردن در قالب زندگی شخصی دیگر هدر ندهید!

اما بنیاندگذار فقید اپل سخنان حکمت آمیز زیادی دارد که به فراخور موضوع در موارد متعدد بیان شده است. در اینجا ده نکته و سخن الهام بخش از جابز را که در کتاب " I, Steve: Steve Jobs in His Own Words" ویرایش «جرج بیم» بیان شده مرور میکنیم.


1 – رایانه برای من حکم بهترین و قابل توجه ترین وسیله و ابزاری است که تا کنون به آن رسیده ایم. رایانه دقیقا مشابه یک دوچرخه برای ذهن ما است.

2 – من چیز های زیادی در عمر خود نخریدم به این خاطر که آنها را مضحک یافتم.

3 – فکر میکنم مرگ شگفت آور ترین اختراع زندگی است. مرگ همه مدل های قدیم را که منسوخ شده اند پاکسازی میکند.

4 – افراد فکر میکنند که تمرکز به معنی آری گفتن به به چیزی است که قرار است بر روی آن تمرکز کنید. اما این به هیچ وجه معنی تمرکز نیست. تمرکز به معنی نه گفتن به هزاران ایده خوب دیگری است که در اطراف شما هستند. باید با دقت انتخاب کنید. من شخصا به همان اندازه که به همه کارهایی که کرده ایم افتخار میکنم، به کارهایی که نکرده ایم نیز مفتخرم. اخرتاع یعنی نه گفتن به هزاران چیز.

5 – ثروتمند بودن در یک قبرستان برای من اهمیتی ندارد. این برای من اهمیت دارد که وقتی شب به رخت خواب میروم بگویم: امروز کار شگفتی کرده ایم.

6 – کار من آسان گرفتن بر دیگران نیست. کار من تبدیل کردن آنها به انسان ها بهتر است.

7 – اگر میخواهید مانند یک هنرمند زندگی خلاقانه ای داشته باشید، نباید زیاد به عقب و گذشته نگاه کنید. باید هر آنچه که قبلا کرده اید و هر کسی که بوده اید را قبول کرده و بعد آنها را دور بریزید.

8 – آنچه بین یک رهبر و یک پیرو فرق و تمایز میگذراد، خلاقیت و قدرت خلق است.

9 – مدل من برای کسب و کار دقیقا دل «بیتل ها» است. آنها چهار نفر بودند که تمایلات منفی یکدیگر را بررسی میکردند. آنها یکدیگر را در توازن نگاه میداشتند و نتیجه نهایی چیزی بیشتر از مجموع توانایی های هر چهار نفر بود. من کسب و کار را اینگونه میبینم: کارهای بزرگ در کسب و کار فقط با یک نفر انجام نمیشود. بلکه با تیمی از افراد انجام میشود.

10 تمام تکنولوژی خود را برای گذراندن یک بعد از ظهر با سقراط میدهم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار