کد خبر: ۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 09
بر خلاف همه گزارش‌ها و شايعاتي که مي‌گويند گوشي هوشمند آيفون ۸ با صفحه نمايش OLED از راه مي‌رسد و فاقد دکمه فيزيکي هوم است و حتي برخي از اين شايعات را تحليل‌گران خبره و معتبر تاييد کرده‌اند، سايت ژاپني Macotakara از در مخالف وارد شده و مي‌گويد هيچ يک از اين تغييرات و قابليت‌ها هنوز و همچنان قطعيت پيدا نکرده است.
به گزارش آی تابناک : اين ادعا را مي‌توان به چشم طنز و تفريح تا حدودي پذيرفت از آن جهت که اين سايت قبلا نيز مواردي از شايعات موجود پيرامون گوشي‌هاي آيفون را نقض کرده و از قضا ادعايش ثابت شده است. گذشته از انکار و تکذيب همه اين قابليت‌ها، اين سايت پا را فراتر نهاده و مي‌گويد اصلا مسجل و محقق نيست که تاريخ عرضه گوشي جديد آيفون در موعد اعلام شده صورت بگيرد بلکه اين احتمال هست که بعدها و در ماه سپتامبر اين گوشي معرفي شود.

سايت Macotakara مي‌گويد مساله اين است که همه پيش بيني‌هاي تحليل‌گران درباره به کارگيري صفحه نمايش OLED در آيفون ۸ مبتني بر ادعاي سايت‌هايي است که اطلاعات خود را از نمونه‌هاي اوليه اين گوشي گرفته‌اند و اين در حالي است که همچنان در مرحله EVT (آزمايش تأييد مهندسي) به سر مي‌برد.

اين حرف‌ها به اين معني که شرکت اپل هنوز هيچ تصميم نهايي نگرفته است و قطعات مد نظر او در مرحله DVT (آزمايش تأييد طراحي) هستند که در خلال آن کارشناسان منابع تهيه قطعه مد نظر شرکت اپل را براي استفاده در سال ۲۰۱۷ مورد بررسي قرار مي‌دهند. اين قطعات شامل سراميک سفيد، شيشه، فلز و ديگر مواد حاشيه‌اي است که بايد با اين‌ها صفحه نمايش‌هاي OLED قابل انحنا و IPS-LCD را نيز اضافه کرد. از سوي ديگر، از کارشناسان مراحل آزمايش خواسته شده است تا ضمن کار، طراحي گوشي را با يا بدون دکمه Touch ID به همراه حسگرهاي چهره و اين قبيل موارد را مد نظر قرار دهند.

بنابراين همه آن چه تاکنون درباره گوشي خاص آيفون گفته شده است را بايد به ديده شک و ترديد نگاه کرد چون از قرار هيچ يک از قابليت‌هايي مانند دوربين دوگانه، پورت Lightning (به استثناي USB-C)، شارژ بي‌سيم و خلاصه هر چه که به گوشي آيفون ۸ نسبت داده‌اند همچنان يک گام از مرحله شايعه جلو نيامده‌اند و به تعبيري پا در هوا هستند. از طرف ديگر سايت Macotakara ادعا مي‌کند اين نسخه از آيفون ممکن است در ماه سپتامبر معرفي شود يعني در کنار گوشي‌هاي آيفون ۷ اس و آيفون ۷ اس پلاس اما تاريخ دقيق عرضه بعدها اعلام خواهد شد.

با اين همه، باز شايعات دست از سر ما برنمي‌دارند و براي مثال شايعه ديگري آمده که مي‌گويد شرکت اپل ده‌ها ميليون صفحه نمايش OLED به سامسونگ سفارش داده اما مگر مي‌شود چنين حرفي را باور کرد!؟ با اين حال، شرکت اپل براي تهيه OLED مخصوص آيفون ۸ دست به سوي هر کسي که دراز کند ظاهرا محال است که در ماه سپتامبر بتواند اين گوشي را روانه بازارهاي جهاني کند.


منبع : ترنجی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار