کد خبر: ۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 09
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر درمرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی برای کاهش شدت ورود امواج الکترومغناطیسی خارجی شدند.
به گزارش آی تابناک : دکترزینلی، محقق طرح درباره این رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی اظهار کرد: امروزه آلودگی امواج الکترومغناطیس مانند موبایل، تلفن‌های بی‌سیم، مودم‌های وای فای منازل شخصی و همسایگان و دکل‌های مولد امواج در خارج از ساختمان، ما را احاطه کرده است.رنگ نانویی ضد امواج یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب امواج الکترومغناطیس است و می‌توان از آن روی سطوح ساختمانی با لایه‌های نازک تراستفاده کرد و شدت ورود امواج الکترومغناطیس خارجی را کاهش داد.
 
وی با بیان این که این رنگ را از روی مشابه خارجی بازسازی و نانوذرات را با گرافیت انبساط‌یافته عامل‌دار کردیم، تصریح کرد: این طرح با استفاده از فناوری ذرات نانویی توانسته بیشترین راندمان شیلدینگ امواج در دنیا را به دست آورد؛ به گونه‌ای که میانگین این راندمان‌ها از 30 تا 40 دسی‌بل است، اما راندمان رنگ تولیدی ما تا 70 دسی‌بل هم بالا می‌رود.
 
وی با اشاره به این که این رنگ 99 درصد ضد امواج الکترومغناطیس است،‌ گفت: در واقع با استفاده از این رنگ می‌توان محیط اتاق را واکسینه کردو شدت امواج را کاهش داد.زینلی با گلایه از عدم حمایت متولیان امر از این اختراع،‌ گفت: تمام هزینه‌های اختراع توسط خودمان تامین شد و فرایند ساخت این رنگ حدود یک سال و نیم طول کشید.محقق طرح از عرضه این رنگ به بازار در اردیبهشت‌ سال آینده خبر داد. رنگ نانویی ضد امواج الکترومغناطیسی حائز رتبه اول اختراع دانشجویی در اولین همایش روز فناوری سلامت شده است.



منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار