کد خبر: ۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 02
برخی از ایده ها به قدری جذاب هستند که به سادگی میتوان در مورد برخی از جزئیات آنها اطلاعات اساسی به دست آورد. برای مثال وقتی سگ ربات گوگل که توسط شرکت اکنون متعلق به گوگل Boston Dynamics طراحی شده، رای اولین بار دیده شد، بسیاری بر این نظر بودند که این یکی از بهترین جنگ افزارهایی است که ارتش آمریکا میتواند از آن در نبردهای خود بهره بگیرد. اما یکی از جزئیات کوچک در باره این ربات این امر را منتفی کرده است.

برخی از ایده ها به قدری جذاب هستند که به سادگی میتوان در مورد برخی از جزئیات آنها اطلاعات اساسی به دست آورد. برای مثال وقتی سگ ربات گوگل که توسط شرکت اکنون متعلق به گوگل
Boston Dynamics طراحی شده، برای اولین بار دیده شد، بسیاری بر این نظر بودند که این یکی از بهترین جنگ افزارهایی است که ارتش آمریکا میتواند از آن در نبردهای خود بهره بگیرد. اما یکی از جزئیات کوچک در باره این ربات این امر را منتفی کرده است.

این ایده در مورد به کارگیری این ربات ها در صحنه نبرد از این فکر ناشی شده بود که حضور آنها میتواند منجر به ترس دشمن شده و از سویی این ربات ها قادر به حمل تسلیحات و ابزار برای سربازان هستند. اما به نظر میرسد که این ربات ها یک مشکل کوچک دارند: دقیقا همانند سگ ها واقعی، خیلی سر و صدا میکنند!

همانگونه که «کیلی اولسون» سخنگوی Marine Corps Warfighting Lab بیان کرده است، نیروی دریایی آمریکا دلایل موجه خود را برای کنار گذاشتن این ربات ها مطرح کرده است: این دستگاه ها، بسیار پر سر و صدا هستند و موقعیت سربازان را لو میدهند.

این امر منجر به آن شده است که ربات های گوگل قبل از آن که شانس جنگیدن در صحنه های نبرد را داشته باشند، بازنشسته شوند! این اتفاق در حالی افتاده است که تعیین شده بود یک قرار داد به ارزش 42 میلیون دلار میان Boston Dynamics و DARPA – که شاخه تحقیقاتی پنتاگون است و بر روی ایده های جدید از سلاح های لیزری گرفته تا باکتری های ترکیبی تحقیقات میکند – ربات های سگ گوگل را به صحنه های نبرد بکشاند. آخرین بار نیروی دریایی آمریکا اقدام به آزمون وضعیت این ربات ها کرده بود.

این اقدام نیروی دریایی منجر به واکنش شرکت Boston Dynamics شده است و این شرکت بیان کرده: سگ ربات LS3 پروژه ای است که نشان دهنده امکان اجرایی کردن ایده یک ربات چهارپا است. در نتیجه ما در مورد این ربات به عنوان یک ایده «کنار گذاشته شده» - آن گونه که پنتاگون و نیروی دریایی عنوان کرده اند – نگاه نمیکنیم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار