کد خبر: ۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 08
خدمات نسل سوم تلفن همراه موسوم به ((تری جی)) به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به جزیره ابوموسی رسید.

به گزارش آی تابناک : از بندرعباس، نخستین سایت ارائه‌دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه در شهرستان ابوموسی امروز رسما به بهره برداری رسید.

مهدی عسکری‌زاده مدیر ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هرمزگان با اشاره به این که ICT پیشران توسعه در استان است، گفت: با توجه به انجام عملیات سوآپ (Swap) سایت شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل جهت ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه (۳G) و LTE در شهرستان ابوموسی اقدامات لازم در اسفند ماه سال جاری صورت پذیرفت.

وی با بیان این که رشد حوزه ارتباطات حاصل رقابت است، افزود: در همین راستا مقرر شد سایر اپراتورهای سیار ملی نیز جهت ارتقاء خدمات کمی و کیفی در حوزه مربوطه اقدام نمایند. ضمنا با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ارتباطات سیار، شرکت های خدمات ارتباطی ایرانسل و رایتل در اوایل سال ۹۶ شاهد پوشش حداکثری موبایل اعم از ۲G، ۳G  و ۴G در شهرستان نامبرده خواهیم بود.

عسکری‌زاده همچنین به توجه ویژه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در زمینه متوازن‌سازی ارائه خدمات در مناطق مختلف استان اشاره کرد و عنوان داشت: برنامه‌ریزی برای ایجاد پوشش مطلوب در حوزه ارائه خدمات نسل جدید تلفن همراه و امکان دسترسی جمعیت حداکثری به این زیرساخت‌ها در جریان است.

مدیر ارشد وزارت ارتباطات در هرمزگان ابراز امیدواری کرد: پس از راه اندازی سایت مذکور و ایجاد ظرفیت لازم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات روند توسعه و ایجاد فضای رقابتی در شهرستان ابوموسی ادامه یابد.




منبع : بازخبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار