کد خبر: ۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۴ - 2016 January 02
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Net Applications، ویندوز ۱۰ مایکروسافت سال ۲۰۱۵ را با سهمی معادل ۹.۹۶ درصد از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ به پایان رسانده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی Net Applications، ویندوز ۱۰ مایکروسافت سال ۲۰۱۵ را با سهمی معادل ۹.۹۶ درصد از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ به پایان رسانده است.

اکنون ۵ ماه از عرضه عمومی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ سپری می شود. نکته اینجاست که در چند ماه ابتدایی، سرعت پذیرش این سیستم عامل از سوی کاربران به شدت بالا بود اما با گذشت زمان، سرعت رشد ویندوز ۱۰ در میان کامپیوترهای شخصی و سایر دستگاه ها به شدت کاهش یافته است. 

عملکرد ویندوز ۱۰ در انتهای سال ۲۰۱۵، چندان قابل توجه نبوده است


پس از گذشت ۴ هفته از عرضه اش، ویندوز ۱۰ در ۷۵ میلیون کامپیوتر نصب شده بود و این آمار پس از گذشت ۱۰ هفته، به ۱۱۰ میلیون دستگاه رسید. خود مایکروسافت جدیدا آمار دقیقی از کاربران ویندوز ۱۰ ارائه ننموده اما در هر صورت باور دارد که می تواند در مقطع زمانی ۲ الی ۳ ساله، به یک میلیارد دستگاه مجهز به سیستم عامل مورد بحث دست پیدا کند؛ دستگاه هایی که صرفا متشکل از کامپیوترهای شخصی نخواهند بود بلکه دربرگیرنده اکس باکس، تبلت، تلفن هوشمند و سایر محصولات دیگر نیز هستند.

در ماه نوامبر، خبر رسید که سهم ویندوز ۱۰ مایکروسافت از بازار جهانی سیستم عامل های دسکتاپ، ۹ درصد است. حال و پس از گذشت یک ماه، در پایان دسامبر خبر می رسد که ردموندی ها توانسته اند صرفا ۰.۹۶ درصد در ماه اخیر به سهم خود اضافه نمایند.

os_market_share_december_2015-w600

پیش از اینکه ویندوز ۱۰ از راه برسد، نسخه هفتم از این سیستم عامل با ۶۰ درصد پیشتازی می کرد در حالی که اکنون سهم آن به ۵۵.۶۸ درصد رسیده است. با وجود عرضه ویندوز ۱۰، به نظر می رسد که ویندوز ۷ همچنان برای مدتی طولانی به عنوان محبوب ترین سیستم عامل مایکروسافت باقی خواهد ماند.

به طور کلی نیز سهم ویندوز از در ماه دسامبر، ۰.۰۷ درصد کاهش را تجربه کرده به ۹۱.۳۲ درصد رسیده؛ سهمی که به کاربران مک و لینوکس افزوده شده است.

موسسه Net Applications آمار یاد شده را از طریق ۱۶۰ میلیون بازدید کننده و مورد بررسی قرار دادن بیش از ۴۰ هزار وب سایت به دست می آورد.


منبع:دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار