کد خبر: ۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 06
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که بیش از 50 درصد شرکت های دانش بنیان در تهران مستقر هستند، گفت: برای دستیابی به زیست بوم فناوری و نیز اقتصاد دانش بنیان، تهران راهی جز حرکت به سمت تبدیل شدن به شهر دانش بنیان ندارد.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری روز دوشنبه در مراسم رونمایی از شبکه نوآوری تهران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر از 3هزار شرکت دانش بنیان شناسایی شده درکشور حدود 50 تا60 درصد آنها در تهران و حومه این شهر مستقر هستند، تهران پتانسیل بالایی در زمینه شهر دانش بنیان شدن دارد و ایده های نوآور است که شهر دانش بنیان را می چرخاند.
ستاری بیان کرد: زیست بوم فناوری باید تغییر کند تا بتوانیم از استعدادها حمایت کنیم، باید بدانیم انسان پایه اقتصاد است و متکی به منابع نفتی نباشیم.
وی افزود:یکی از مهمترین عوامل موثر دراین زمینه ایجاد شبکه نوآوری تهران است که امکان جدید برای توسعه زیست بوم فراهم می کند.
به گفته ستاری، شبکه نوآوری تهران، گامی نو در جذب استعدادهای برتر ایرانی از سراسر دنیا و کمک به دانش بنیان شدن شهر تهران است. 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در تهران بهترین دانشگاه های دنیا و بهترین افراد را داریم و می توانیم در جهت اقتصاد دانش بنیات و نوآور از آنها استفاده کنیم؛ در حال حاضر مراکز نوآوری و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد شده و شرکت ها کلونی جدیدی ایجاد کرده اند که ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصاد دانش بنیان دارد.
وی با اشاره به اینکه آینده تهران حرکت به سمت شهر داتش بنیان شدن است، گفت: باید ثابت کنیم که در کنار مراکز تفریحی تهران، مراکزی ایجاد شده است که می تواند شهر تهران را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کند.

سامانه شبکه نوآوری تهران که امروز در مراسمی رونمایی شد، با هدف ایجاد اشتغال و تجمیع امکانات در کشور برای زیست بوم فناوری طراحی و راه اندازی شده است؛ در این سامانه درقالب نقشه شهر تهران 1108 شرکت دانش بنیان، دانشگاه، صندوق خطر پذیر و شتابدهنده جانمایی شده اند، هر چند هنوز نیاز است که شرکت ها با مراجعه به سامانه و ورود اطلاعات مربوط به خود ثبت نام خود را تکمیل کنند.
شرکت های دانش بنیان در هر منطقه از شهر تهران می توانند با عضویت در این شبکه خدمات جدیدی از شبکه دریافت کنند؛ همچنین می توانند امکانات خود را با سایر شرکت ها به اشتراک بگذارند.
در شبکه علاوه بر درج نقشه جایابی هر شرکت دانش‌بنیان، برای هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان صفحه کاملی نیز در نظر گرفته شده است تا آنها بتوانند پس از ثبت‌نام اطلاعات خود را در صفحه مربوط به شرکت‌ها ارائه دهند؛ این اطلاعات شامل محصولات تولیدشده و همکاران شرکت می‌شود، ضمن آنکه امکان تبادل‌نظر میان فعالان حوزه علم و فناوری ایجاد خواهد شد.


منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار