کد خبر: ۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 04
کنسول مورد انتظار و جديد نينتندو سوييچ بالاخره روز گذشته رسماً روانه بازار شد و بعد از آنکه جعبه گشايي و نگاه نزديک را مشاهده کرديد، بهتر است نگاهي هم به داخل اين سخت افزار هيبريدي بياندازيم.
به گزارش آی تابناک : اگر به خاطر داشته باشيد مدتي قبل از عرضه رسمي اين کنسول، يکي دو نسخه از سخت افزار به سرقت رفته سوييچ مورد بررسي و کالبدشکافي غيرحرفه اي قرار گرفت. اما حالا iFixit نام آشنا دست به کار شده و به صورت کاملاً تخصصي دستاورد جديد ژاپني ها را کالبدشکافي کرده است.

همانطور که مي دانيد بر اساس اطلاعات رسمي منتشر شده از سوي نينتندو، کنسول بازي سوييچ به پردازنده اصلي ساخته شده توسط انويديا، نمايشگري 6.2 اينچي با رزولوشن 720p، حافظه داخلي 32 گيگابايتي و 4 گيگابايت رم برخوردار است.

حالا اين کالبدشکافي پرده از تمام جزئيات و راز و رمزهاي سخت افزاري سوييچ بر مي دارد و در عين حال تعميرپذيري آن را مي سنجد.

با وجود پيشرفت هاي حاصله در نينتندو سوييچ، کنسول بازي در حين اتصال به کنترلرهاي جوي کان وزني معادل با 400 گرم دارد که در قياس با Wii U سنگين تر و 500 گرمي، راحتي به مراتب بيشتري را به ارمغان مي آورد.

کالبدشکافي قطعات اصلي سخت افزار سوييچ نشان مي دهد پردازنده اصلي از نوع ODNX02-A2 انويديا و همانطور که پيش بيني مي شد مبتني بر معماري «تگرا X1» است.

از طرفي همانطور که قبلاً فاش شده بود، رم 4 گيگابايتي نينتندو سوييچ از دو واحد 2 گيگابايتي LPDDR4 ساخت کمپاني سامسونگ تشکيل شده است.

حافظه داخلي به کار رفته در کنسول جديد ژاپني ها از نوع فلش NAND 32 گيگابايتي ساخته شده توسط شرکت توشيبا و غير قابل تعويض است؛ هرچند که مي توان با وارد کردن مايکرو اس دي به ظرفيت آن افزود.

چيپ بلوتوث نسخه 4.1 و واي-فاي کار گذاري شده در سوييچ توسط «برادکام» و درگاه USB نوع C توسط «پريکام» توليد شده، در حالي که سازنده اسپيکرهاي استريو و کوچک اين دستگاه مشخص نيست.

باتري سوييچ که به عنوان يکي از مهم ترين فاکتورهاي سخت افزاري يک کنسول قابل حمل شناخته مي شود، 4310 ميلي آمپر ظرفيت داشته، 16 وات ساعت توان دارد و نام و نشان آن با برند نينتندو نمايان شده است.

گروه iFixit مي گويد تعميرپذيري نمايشگر اين دستگاه هيبريدي تا حد قابل قبولي آسان است و اگر حادثه اي براي کنسول بازي اتفاق بيافتد، مي توان آن را با نمونه هاي ارائه شده توسط نينتندو تعويض کرد.

گفتني است کنترلرهاي جوي کان سوييچ نيز هر کدام از باتري 1.9 وات ساعتي برخوردار هستند که با هر بار شارژ کامل مي توانند 20 ساعت عمر داشته باشند.

اغلب قطعات سخت افزاري کنترلرها توسط کمپاني «ماکرونيکس» توليد شده و سنسورهاي NFC و حرکتي آن را (به نظر مي رسد) کمپاني STM ساخته است.

در مجموع گروه iFixit از تعميرپذيري کنسول بازي نينتندو سوييچ رضايت دارد و معتقد است اگر براي استحکام نمايشگر در جاي خود از چسب غليظ استفاده نمي شد، امکان کسب نمره کامل نيز وجود داشت.


منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار