کد خبر: ۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 02
گوش دادن به نصيحت انسان نيکوکار و برجسته اي مانند بيل گيتس کار هوشمندانه اي است. زيرا او راه پر پيچ و خمي را توانسته با موفقيت بگذراند که به گفته ي موسسه تحقيقاتي گالوپ 50٪ کارآفرينان در 5 سال اول نمي توانند از آن جان سالم به در ببرند.
به گزارش آی تابناک : در روز دوشنبه 27 فوريه بيل و مليندا گيتس در برنامه ي AMA (هرچه مي خواهيد از من بپرسيد) حاضر شدند. يکي از حضار از بيل اين سوال را پرسيد:

«اگر مي توانستيد به بيل گيتس 19 ساله نصيحتي کنيد، چه مي گفتيد؟»

او پاسخ داد:

«به او مي گفتم باهوش بودن آنقدر که تو فکر مي کني براي موفقيت مهم نيست و ديگر اينکه بايد قبل از 40 سالگي جهان را کشف کني. من خيلي اجتماعي نبودم و البته فکر نمي کنم نصيحتي وجود داشته باشد که بتواند آن را درست کند. شايد بايد اين زمان را مي گذراندم و بزرگ مي شدم...»

به طور خلاصه بايد يادآور شد که تنها عامل موفقيت هوشمندي نيست. وارن بافت ميلياردر که دوست بيل گيتس نيز هست هميشه جمله ي معروفي دارد:

گيتس در مصاحبه ي ديگري با CNBC در سال 2009 درباره ي وارن بافت گفت:

« وارن بافت هر چيزي که ساده باشد را مي پسندد. فقط کافي است به تقويم او نگاه کنيد. کاملا ساده است. در مورد فرصت هاي تجاري تنها چند عدد و مکان مي داند و همان ها براي موفقيت او کافي است. او مواردي را انتخاب مي کند که براي آنها طرح هايي از قبل داشته باشد و تا طولاني مدت با آنها همکاري مي کند. تنها مواردي را مي پذيرد که حسابي باشند و به خوبي انتخاب مي کند. او يک نابغه است.»


منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار