کد خبر: ۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 02
کمپاني مدياتک اعلام کرده است که بزودي پردازنده‌اي 10 هسته‌اي را با نام «Helio X30» وارد بازار خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : مدياتک يکي از بزرگترين توليد‌کنندگان چيپست در جهان است و محصولات بسيار باکيفيتي را نيز وارد بازار کرده است. پردازنده‌هايي که توسط مدياتک توليد مي‌شوند، مي‌توانند شانه به شانه پردازنده‌هاي اسنپدراگون و اگزينوس رقابت کنند. به علاوه، بازار بزرگ چين اين امکان را براي مدياتک فراهم آورده است تا محصولاتش را در گستره بيشتري عرضه کند. 

حال اين کمپاني چيني از جديدترين نسل پردازنده‌هاي خود با نام «Helio X30» رونمايي کرده است. اين چيپست‌ها براساس معماري 10 نانومتري ساخته شده‌اند و نوعي GPU به کار رفته در آنها PowerVR است. مصرف‌ انرژي پردازنده‌هاي 10 نانومتري به نسبت انواع 14 نانومتري که در پردازنده‌هايي مانند اسنپدراگون 821 استفاده شده است، بسيار بهينه‌تر است. همچنين چيپ Helio X 30 بصورت 10 هسته‌اي وارد بازار خواهد شد. در اين پردازنده از يک جفت هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8GHz نيز استفاده شده است که مي‌تواند از پس سنگين‌تر کارها نيز برآيد. براي انجام کارهاي سبک و متوسط نيز 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2GHz در نظر گرفته شده و همچنين يک پردازشگر 4 هسته‌اي Cortex-A35 با فرکانس 2 گيگاهرتز نيز وجود دارد. 

تراشه Helio X30 مي‌تواند تا 8 گيگابايت رم را نيز پشتيباني کند. البته تمامي پردازنده‌هاي 10 نانومتري مانند اسنپدراگون 835 و Exynos 8895 نيز از اين قابليت برخوردار هستند. اما آن چيزي که مي‌تواند برگ برنده را به دست Helio X30 بدهد، نوع GPU به کار رفته در آن است. اين جي پي يو از انواع Power VR است و حتي در گوشي‌هاي آيفون نيز از اين نوع پردازنده‌هاي گرافيکي استفاده مي‌شود؛ البته مدياتک تغييرات زيادي را در اين نمونه ايجاد کرده است و نمي‌توان آن را با نمونه بکار رفته در آيفون يکي دانست.

پردازنده گرافيکي PowerVR GT7400 Plus که در هليو ايکس 30 به کار رفته است مي‌تواند از پس تمامي انواع کارهاي گرافيکي سبک و سنگين برآيد. نظر شما در مورد اين پردازنده چيست؟ 



منبع : جی اس ام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار