کد خبر: ۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 02
يک شرکت توليد کننده نانو، لايه محافظي براي تلفن‌هاي همراه به بازار عرضه کرده است که سطح نمايشگر به سختي الماس مي شود تا گزند خراش و ترک خوردگي مصون بماند.
به گزارش آی تابناک : اي‌پي‌اس پروداکت (APS Proudukte) نانومحصول جديدي را به بازار عرضه کرد که اولين لايه محافظ شيشه تلفن‌هاي همراه کاملاً نامرئي است. 
پوشش ProtectPax روي نمايشگر تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها قابل استفاده است و مي‌تواند سطح اين نمايشگرها را از خراش و ترک مصون دارد.
هرچند تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها مزاياي زيادي براي کاربران ايجاد کرده‌است، اما هنوز يک مشکل مشترک در تمام آن‌ها وجود دارد و آن حساسيت صفحه نمايشگر نسبت به خراش و شکسته شدن است.
در نتيجه اگر يک محصول گرانقيمت و تراز اول جهان در معرض يک جسم نوک تيز قرار گيرد به سادگي روي آن خراش خواهد افتاد. اين خراش موجب مي‌شود که کاربر نتواند به خوبي مطالب روي نمايشگر را بخواند.
همچنين اگر روي نمايشگر ترک ايجاد شود، مواد آلاينده و آب به راحتي وارد آن خواهد شد. براي حل اين مشکل در حال حاضر از لايه‌هاي پليمري روي نمايشگر استفاده مي‌شود که اين فويل‌ها نيز در برابر عوامل ايجاد کننده خراش‌هاي عميق، مقاوم نيستند. از ديگر مشکلات اين لايه‌ها، مرئي بودن آن و لطمه زدن به زيبايي تلفن همراه است.
نانوپوشش ProtectPax يک لايه نامرئي است که از سطوح به خوبي محافظت مي‌کند. اين نانوپوشش قادر است مقاومت نمايشگر را 600 درصد افزايش دهد. 
در واقع با استفاده از اين نانوپوشش، نمايشگر به سختي الماس خواهد شد و اگر با نوک تيغ موکت‌بري روي تلفن همراه کشيده شود يا با نيرويي برابر 6 کيلوگرم روي نمايشگر فشار وارد شود، نمايشگر مقاومت خواهد کرد.
نانوذرات به کار رفته در اين پوشش، يک شبکه بلوري روي شيشه ايجاد مي‌کنند و ساختار مولکولي آن را تغيير مي‌دهند. اين نانوپوشش لکه و اثر انگشت را نيز به خود نمي‌گيرد. همچنين دربرابر باکتري‌ها مقاوم است، به طوري که با استفاده از پرتو فرابنفش خورشيد مي‌تواند گونه‌هاي فعال اکسيژن ايجاد کند و در نهايت 99 درصد از ميکرواورگانيسم‌ها را از بين ببرند.




منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار