تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 28
هک شدن عروسک هاي ساخت شرکتي مشهور باعث شده تا صداي ضبط شده هزاران نفر از والدين و بچه ها که با اين اسباب بازي گپ زده اند در دسترس عموم قرار بگيرد.
به گزارش آی تابناک : يک آسيب پذيري امنيتي خطرناک به افراد امکان مي دهد اطلاعات شخصي، عکس ها و اصوات ضبط شده بچه هايي که با عروسک هوشمند CloudPets بازي مي کنند را مشاهده کنند. گفته مي شود برخي افراد خلافکار از اين اطلاعات براي باج گيري از والدين و ترساندن آنها استفاده کرده اند.

بررسي هاي تروي هانت محقق امنيتي نشان مي دهد بيش از 820 هزار حساب کاربري استفاده کنندگان از اين اسباب بازي هک شده و از اين طريق 22 ميليون صداي ضبط شده بچه ها و والدينشان در فضاي مجازي منتشر شده است.

اصوات ضبط شده استفاده کنندگان از اين عروسک بر روي سرورهاي متعلق به شرکت آمازون ضبط مي شد. عروسک هاي CloudPets به برنامه موبايلي خاصي نيز متصل مي شود که به والدين امکان مي دهد پيام هايي را از طريق عروسک هاي مذکور براي بچه هايشان ارسال کنند. زماني که شما با استفاده از CloudPets حساب کاربري ايجاد مي کنيد، بايد اسم فرزند، آدرس ايميل و عکسي از خود و کودکتان را ارسال کنيد و حالا اين اطلاعات به دست هکرها و افراد متخلف افتاده است.

CloudPets مانند ديگر اسباب بازي هايي ک به اينترنت متصل مي شوند تمامي داده هاي دريافتي را بر روي سرورهاي کلود خود ذخيره مي کند و اين ذخيره سازي بر روي گوشي کاربران اتفاق نمي افتد. CloudPets در سال 2015 تاسيس شد و انواع عروسک هاي حيوانات را عرضه مي کند.

کارشناسان مي گويند بهتر است والدين براي حفظ امنيت خود و کودکانشان از اسباب بازي هاي قابل اتصال به اينترنت استفاده نکنند. مقامات آلماني چندي قبل به طور رسمي خواستار توقف فروش و استفاده از چنين اسباب بازي هايي شده بودند.





منبع : سی ان ان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار