تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 28
بازار تبلت ها بر خلاف گوشي هاي هوشمند در سال هاي گذشته عموما در حال افول بوده است و کاهش آمار فروش اين گجت ها گواه اين موضوع هستند. از ديد کاربران تبلت هاي اندرويدي کارايي چنداني ندارند به همين دليل شاهد استقبال کاربران از تبلت هاي ويندوزي تبديل شدني مانند سرفيس مايکروسافت بوديم.
به گزارش آی تابناک : تبلت هايي که در زمان دلخواه ميتوانند کارايي مشابه نوت بوک ها را ارائه دهند و بسيار کاربردي تر از تبلت هاي اندرويدي هستند. در حالي که مايکروسافت را ميتوان پايه گذار اين دسته از تبلت ها دانست، کمپاني هاي ديگر نيز پس از مشاهده ي علاقه ي کاربران به اين نوع تبلت ها، مدل هاي مشابهي را روانه ي بازار کردند و اپل با معرفي آيپد پرو رقيب جديدي را براي سرفيس مايکروسافت وارد بازار کرد.

در اين ميان آمار حاکي از اين دارند که فروش تبلت هاي ويندوزي هيبريدي بيشتر بوده و همچنان در حال افزايش است. سامسونگ نيز يکي ديگر از توليد کنندگان اصلي تبلت هاي ويندوزي 2 در 1 است و بر اساس آمار، حدودا 70 درصد از تبلت هايي که اين کمپاني در نمايشگاه هاي MWC معرفي کرده، مجهز به سيستم عامل ويندوز بوده اند. در MWC 2017 نيز اين کمپاني دو روز پيش، تنها يک تبلت اندرويدي گلکسي تب اس 3 را معرفي کرد. کاهش تقاضا براي تبلت هاي اندرويدي، کمپاني ها را مجاب به توليد کمتر اين دستگاه ها کرده است و در عوض کاربران بيشتر فبلت هاي اندرويدي را ميپسندند که بر خلاف تبلت هاي اندرويدي، آمار فروش بسيار خوبي دارند. به همين دليل سامسونگ قصد دارد تا گلکسي اس 8 پلاس را با نمايشگر بسيار بزرگ 6.2 اينچي روانه ي بازار کند.

سامسونگ دو روز پيش و در نمايشگاه MWC 2017، از دو تبلت ويندوزي 2 در 1 با نام Galaxy Book رونمايي کرد. اين کمپاني معتقد است عمده ي بازار تبلت ها در آينده از تبلت هاي 2 در 1 تشکيل خواهد شد. بر اساس گفته ي آقاي Eric McCarty، معاون بازاريابي بخش موبايل محصولات سامسونگ الکترونيکس در امريکا، رشد ساليانه ي تبلت هاي 2 در 1 حدودا 140 درصد بوده است و 60 درصد از اين تبلت ها از سيستم عامل ويندوز برخوردارند و سامسونگ ميتواند با استفاده از اين پلتفرم، سهم خود در بازار تبلت ها را در آينده افزايش دهد. به خصوص با تبلت هايي همچون Galaxy Book که براي استفاده هاي تجاري طراحي شده اند، کمپاني به اين هدف نزديک تر خواهد شد. چرا که کارمندان ميتوانند ويندوز را چه بيرون از اداره و چه در داخل اداره همراه خود داشته باشند و به امور خود رسيدگي کنند.

اما با وجود رشد تبلت هاي 2 در 1، فروش و عرضه ي کلي تبلت ها چندان چشمگير نيست. بر اساس گزارش شرکت IDC، سال گذشته 176 ميليون تبلت در سراسر جهان عرضه شده اند که افتي 15.6 درصدي را نسبت به سال گذشته نشان ميدهد. عرضه ي آيپد هاي اپل نيز 14.2 درصد کاهش پيدا کرده است و کوپرتينويي ها در سال 2016 حدودا 42.6 ميليون دستگاه آيپد را به بازار عرضه کرده اند. سامسونگ نيز 20.6 ميليون دستگاه تبلت را در سال 2016 وارد بازار کرده است و با اختلافي زياد نسبت به اپل، دومين برند پروفروش تبلت ها بوده است.


منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار