کد خبر: ۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 31
اکنون رابطۀ میان آیندۀ اپل و نمایشگرهای OLED مطمئن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. امروز، به دنبال گمانه‌زنی‌هایی که دیروز از همکاری سه رقیب بازار موبایل پیرامون این صفحه‌نمایش‌ها منتشر شد، جزئیات بیشتری در دست است. بر این مبنا، اپل در حال نهایی کردن قرارداد با دو رقیب خود یعنی سامسونگ و ال جی است تا بر اساس این قرارداد، آینده‌ی صفحه های نمایش را رقم بزنند.
جزئیات بیشتر از قرارداد اپل با سامسونگ و ال جی


اکنون رابطۀ میان آیندۀ اپل و نمایشگرهای
OLED مطمئن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. امروز، به دنبال گمانه‌زنی‌هایی که دیروز از همکاری سه رقیب بازار موبایل پیرامون این صفحه‌نمایش‌ها منتشر شد، جزئیات بیشتری در دست است. بر این مبنا، اپل در حال نهایی کردن قرارداد با دو رقیب خود یعنی سامسونگ و ال جی است تا بر اساس این قرارداد، آینده‌ی صفحه های نمایش را رقم بزنند.

بر اساس این منابع، سامسونگ و ال جی هرکدام ماهیانه 90000 زیرلایۀ OLED برای اپل تولید کنند. این گزارش رقم نهایی صفحه نمایش‌هایی را که تولید می‌شود تعیین نمی‌کند اما احتمالا‌این عدد در حدود 400 میلیون درهر سال خواهد بود.

با توجه به اینکه اپل در سال گذشته در حدود 230 میلیون گوشی به فروش رساند، این رقم 400 میلیونی بیش از مقدار لازم به نظر می‌رسد. این عدد در واقع از گزارش شرکت ال جی گرفته شده است که اعلام کرده بود با تمام ظرفیت بایستی به تولید زیرلایه‌های OLED بپردازد و ماهیانه 60000 تولید کند که در مجموع، شامل سالیانه 200 میلیون صفحه نمایش 5 اینچی می‌شود.

نمی‌توان دقیقاً وضعیت سامسونگ را در این معامله با ال جی مقایسه کرد، اما بر اساس برخی گزارش ها به نظر می رسد هدف آن‌ها هم همان 90000 صفحه نمایش در ماه است. با توجه به اینکه شایعه شده است اپل به زودی یک گوشی 4 اینچی جدید را نیز در کنار مدل های 4.7 و 5/5 اینچی خود وارد بازار خواهد کرد، 400 میلیون صفحه نمایش (ماهیانه 1800000) دریافتی از سامسونگ و ال جی تخمین بزرگی نیست.

گفته شده است که دو شرکت یاد شده طی دو یا سه سال آینده در مجموع دوازده میلیارد و هشتصد میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌های خود سرمایه‌گزاری خواهند کرد تا بتوانند نیازهای شرکت اپل به این صفحه نمایش‌های جدید را تأمین کنند.

پیش‌بینی می‌شود نخستین گوشی اپل که با صفحه نمایش OLED عرضه خواهد شد iPhone 7s خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار