کد خبر: ۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 31
کنسول های بازی نظیر پلی استیشن PS4 و همچنین Xbox در واقع نوعی رایانه یا PC هستند و اکنون هکرهای سخت افزار اقدام به عملیات جالبی بر روی یکی از این کنسول های بازی کرده اند.

کنسول های بازی نظیر پلی استیشن
PS4 و همچنین Xbox در واقع نوعی رایانه یا PC هستند و اکنون هکرهای سخت افزار اقدام به عملیات جالبی بر روی یکی از این کنسول های بازی کرده اند.

بر این اساس که گروه هک کنسول با نام Fail0verflow با هک کنسول بازی سونی PS4 توانستند نسخه ای از سیستم عامل لینوکس را بر روی آن نصب کنند. این یک اقدام بزرگ و قابل توجه است که طی آن نسخه ای از یک سیستم عامل برای اولین بار بر روی یک کنسول بازی نصب شده و آن را تبدیل به یک PC میکند.

سونی بعد از آنکه مشکلاتی را با چیپ های نا شناخته در آخرین سیستم خود تجربه کرد، برای کنسول PS4 خود از معماری یکی PC استفاده نمود و اکنون این تغییرات کمک کرده است تا این کنسول توانایی اجرای سیستم عامل دسکتاپ را داشته باشد.

اما هک پلی استیشن 4 تنها به نصب لینوکس بر روی آن ختم نشده است. هکرهای Fail0verflow بعد از آن، اقدام به نصب یک شبیه ساز به نام Game Boy Advance بر روی این کنسول کرده که به واسطه آن نسخه از بازی Pokémon که خود آن را نسخه لینوکس این بازی مینامند، کرده اند!

هنوز شرکت سونی در مورد این اتفاق نادر هیچ توضیحی ارائه نکرده است. این عملیات هک نشان دهنده آن است که هکرها اطلاعات و دانش دقیقی از نحوه کار سیستم کنسول PS4 دارند.

اما به هر حال نصب لینوکس بر روی PS4 این روزها عجیب ترین اتفاق دنیا نیست. گیمرها به خوبی به یاد دارند که کنسول PS3 نیز با ابزاری به نام Other OS ارائه شده بود که به کاربران اجازه میداد تا این سیستم را با لینوکس یا سیستم عامل دیری لود کنند. بعدا سونی این قابلیت را از روی کنسول های خود برداشت، اما گویا هنوز عده ای به دنبال زنده نگه داشتن آن هستند.

در ویدئو زیر میتوانید هک سونی PS4 و نصب لینوکس بر روی آن را ببینید.


دانلود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار