کد خبر: ۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 31
به نظر میرسد که شرکت بلکبری اکنون بهانه دیگری برای افتخار کردن به آخرین هوشمند تولیدی خود دارد. در حالی که هنوز این گوشی هوشمند سهم زیادی از بازار را در دست ندارد، اما یکی از برترین و معتبرترین بنچمارک های عکاسی دیجیتال یعنی DxOMark مهر تایید خود را بر دوربین بلکبری Priv زده است.

به نظر میرسد که شرکت بلکبری اکنون بهانه دیگری برای افتخار کردن به آخرین هوشمند تولیدی خود دارد. در حالی که هنوز این گوشی هوشمند سهم زیادی از بازار را در دست ندارد، اما یکی از برترین و معتبرترین بنچمارک های عکاسی دیجیتال یعنی
DxOMark مهر تایید خود را بر دوربین بلکبری Priv زده است.

در آخرین بنچمارک DxOMark جدیدترین گوشی هوشمند بلکبری توانسته است با به دست آوردن امتیازی برابر با 82، هم سطح و برابر با آیفون 6 اس و بالاتر از هوشمند هایی نظیر Galaxy S5 و Nexus 6 قرار بگیرد و البته هنوز پشت سر Galaxy S6 edge+ و Galaxy Note 5 یا آیفون 6 اس پلاس.

این بنچمارک به عملکرد دامنه پویایی دوربین بلکبری بیشترین امتیاز را داده است که در این مورد گوشی بلکبری عکاسی در شرایط سخت را به سادگی انجام میدهد. هرچند رنگ تصاویر هم در عکاسی در فضای آزاد و هم در فضای بسته، بسیار دقیق و قوی بده اند اما در فضای آزاد کم مشکل توازن نور سفید وجود دارد که منجر به کمی زردی تقریبا نا محسوس در رنگها شده است. این بنچمارک همچنین وضوح و دقت در جزئیات حتی در نور پایین را برای دوربین بلکبری تحسین کرده است.

وقتی نوبت به ضبط ویدئو برسد، بلکبری همچنان تحسین برانگیز است. در واقع DxOMark اشاره کرده است که مکانیزم کاهش نویز دوربین بلکبری در ضبط ویدئو بسیار بهتر از عکاسی عمل میکند و این موضوع در نور زیاد کاملا واضح است. اما در نور کم دوربین بلکبری برای ضبط ویدئو دقیقا مشکلات سایر دوربین های گوشی های هوشمند را دارد: فریم زدن و انحراف تصاویر.

در نهایت این بنچمارک برای بلکبری Priv امتیاز 82 را در نظر گرفته است که برابر با امتیاز آیفون 6 اس، آیفون 6 و 6 پلاس است. همچنین در بخش ویدئو نیز این گوشی امتیاز 81 را به دست آورده است که آن را بالاتر از بسیاری از هوشمندهای فعلی بازار و پرچم داران قرار میدهد:

نتایج جالبی از مقایسه دوربین آیفون 6 اس و BlackBerry Priv


بلکبری قطعا از این امتیاز خوشحال خواهد بود و صرفنظر از داشتن یک سنسور 18 مگاپیکسل در دوربین گوشی هوشمند Priv، این سنسور توسط Schneider Optics مورد تایید قرار گرفته است و اکنون به یکی از غول های عکاسی بازار هوشمندها تبدیل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار