کد خبر: ۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: در بحث تولید علم درسال 2016 در زمینه نانوفناوری نزدیک به 8 هزار مقاله ثبت شده داریم یعنی 5.5 درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است.

به گزارش آی تابناک : سیدمهدی رضایت مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در یازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو گفت: رشته و گرایش‌های نانو فناوری در مقطع کارشناسی ارشد در 66 دانشگاه و در مقطع دکتری در 15 دانشگاه فعال شده است و در بحث تحقیقات دانشگاهی و توسعه نیروی انسانی بیش از 17 هزار و 500 پایان‌نامه کارشناسی ارشد و بیش از 3700 پایان نامه دکتری داریم.

وی گفت: در بحث تولید علم در سال 2016 در زمینه نانوفناوری نزدیک به 8 هزار مقاله ثبت شده داریم یعنی 5.5 درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است.

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: سهم انتشار مقالات نانوی ایران در بین کشورهای اسلامی 49.6 درصد است و 510 درخواست پروپزال مبتنی در نیاز صنعت داریم.

رضایت افزود: حمایت گام‌به گام از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را در دستور کار داریم و از سال 93 تا 94 رشد دو برابری بازار محصولات نانو را شاهد بودیم. بطوری که درحال حاضر با 3100میلیارد ریال گردش مالی در بازار نسبت به سال 93 رشد خوبی داریم.

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ادامه داد: دانشگاه تربیت مدرس بیشترین محقق برتر در حوزه نانو فناوری را داشته و استان تهران با 38 محقق برتر از بین 100 محقق برتر در صدر استان‌های کشور است.



منبع : فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار