کد خبر: ۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 02
هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!

به گزارش آی تابناک : وسایل هوشمند رفته رفته و باگذر زمان و به لطف سرعت غیرقابل تصور پیشرفت دنیای تکنولوژی، به هر مکانی راه پیدا کرده اند و در جای جای خانه، محل کار، صنعت و… ردی از آن ها پیدا می شود، به طوری که جدایی از آن ها به امری ” غیر ممکن ” بدل شده است.در ادامه به معرفی چند نمونه از جدیدترین هوشمندهای موجود در اطراف خود می پردازیم . 

شلوارهای هوشمند یوگا

شلوارهای هوشمند یوگا به ورزشکاران کمک می‌کند تا حرکات ورزش یوگا را به درستی انجام دهند. این شلوارهای هوشمند یوگا، Nadi نام دارند.
شلوارهای هوشمند یوگا (Nadi) در صورت انجام حرکات یوگا به صورت اشتباه ویبره می‌روند. شلوارهای هوشمند یوگا در سیدنی استرالیا تولید شده‌اند و در نمایشگاه CES 2016 از آن‌ها رونمایی شده است.

 طراح شلوارهای هوشمند یوگا (شلوارهای Nadi )می‌گوید: هنوز مشخص نیست که این شلوارهای هوشمند چگونه به فروش برسند. شلوارهای Nadi به ورزشکاران کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری ورزش کنند. ما نیاز داشتیم تا شلوارهایی هوشمند یوگا که در عین حال راحت و نرم هستند تهیه کنیم. در این شلوارهای Nadi سنسورهای الکتریکی وجود دارد که کمک می‌کند تا حرکات ورزشکاران یوگا مورد بررسی قرار گیرد و آن‌ها بتوانند حرکت صحیح را انجام دهند.

 ویژگی شلوارهای هوشمند یوگا این است که می توانند خاموش و روشن شوند و می‌توان در صورت نیاز به عنوان یک شلوار عادی نیز از آن‌ها استفاده کرد. شلوارهای Nadi قابل شارژ هستند و می‌توان آن‌ها را تا 25 بار شست.

هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!


کلاه هوشمند

کلاه هوشمند در نگاه اول شبیه به کلاه معمولی بیسبال است. این کلاه با استفاده از تکنولوژی امواج مغزی می‌تواند به کارگران خستگی یا خطرات کار را اطلاع دهد. کلاه هوشمند با تحلیل فعالیت‌های مغزی، کارگران معدن، رانندگان کامیون و کارگران کارخانه را بیدار نگه می‌دارد. کلاه هوشمند خستگی کارگران را مدیریت می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیش از اندازه کار کنند و مراقب است درحال انجام کارهای سنگین نخوابند.

 کلاه هوشمند درواقع همان کلاه بیسبال است، با این تفاوت که سیستم ثبت امواج مغز(EEG) به آن اضافه شده است. این سیستم اطلاعات را از امواج مغز می‌گیرد و پس از تحلیل کمی قبل از خستگی بیش از حد به کارگر اطلاع می‌دهد. اطلاعات مربوط به خستگی هر فرد فقط به خود او داده می‌شود تا بتواند زمان کار و استراحت خود را مدیریت کند. برای مثال اگر خستگی یک راننده کامیون بیش از حد باشد به او هشدار داده می‌شود و او هم این موضوع را به مسوول خود اطلاع می‌دهد تا به رانندگی ادامه ندهد. گاهی خستگی با یک استراحت کوتاه رفع می‌شود و می‌توان جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفت.

هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!


ساخت دوش هوشمند حمام با لامپ های  LED

یک شرکت اروپایی با استفاده از لامپ های LED در دوش حمام سیستم هشدار دهنده هوشمندی را برای صرفه جویی در مصرف آب حمام ابداع کرده است.
طی سال های گذشته برای صرفه جویی در آب حمام شیوه های متعددی از جمله تصفیه و استفاده مجدد از آب و افشاندن آب ابداع شده است اما این بار یک شرکت اروپایی اقدام به استفاده از لامپ های LED بعنوان سیستم هشدار دهنده در دوش حمام کرده است.

در همین حال شرکت «Hydrao» سازنده این دوش های هوشمند با استفاده از لامپ های LED در طیف مختلفی از رنگ ها اقدام به ساخت نوعی سیستم صرفه جویی در آب حمام کرده است، ضمن اینکه انرژی این لامپ ها از طریق قرار گرفتن آب در داخل دوش تامین می شود و نیازی به باتری نیست.

همچنین زمانی که این دوش هوشمند شروع به کار می کند، طیفی از رنگ سبز نمایان می شود و هنگامی که مصرف آب به ۱۰ لیتر می رسد، رنگ آن آبی و با رسیدن مصرف آب به ۳۰ لیتر رنگ آن نارنجی و زمانیکه مصرف آب به ۵۰ لیتر برسد، رنگ قرمز نمایان می شود.

این دوش هوشمند قابلیت کانکت به بلوتوث را دارد تا میزان مصرف آب و رنگ بندی نورها را بر اساس سلیقه کاربر طراحی کند.


هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!

چمدان هوشمند

آیا از جمع کردن چمدان چهار گوش خود خسته شده‌اید؟ نگران نباشید Néit چمدان جدیدی با قابلیت مسطح شدن و جمع شدن تولید کرده تا شما به راحتی آن را در هر مکانی قرار دهید.
این چمدان هوشمند را می‌توان به راحتی تا کرد و در گنجه با قلاب مخصوص آویزان و یا آن را در زیر تخت پنهان کرد. طراحی منحصر به فرد این چمدان هوشمند موجب دوام و سختی آن شده است. چرخ‌های این چمدان دارای چرخش 360 درجه بوده تا حمل و نقل آن نیز آسان و راحت باشد.

اندازه آن از واژگون شدن به میزان 30 درصد جلوگیری کرده و همچنین وسایل درون آن تا 70 درصد در جای خود باقی می‌مانند. چرخ‌های این چمدان هوشمند براحتی در مواقع ضروری جدا شده و از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن اپلیکیشن گوشی هوشمند و قابلیت GPS آن است که از دزدیده و یا گم شدن پیشگیری می‌شود. همچنین چمدان مذکور دارای سیستم رزرو هتل، نقشه مسافرت و اطلاعاتی از این قبیل است.

این چمدان هوشمند برای افرادی که عاشق سفر هستند بهترین گزینه خواهد بود.

هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!


موز هوشمند هم تولید شد

شرکت ژاپنی Dole که بزرگترین صادرکننده میوه و سبزی در جهان است این موز هوشمند را به عنوان اولین محصول پوشیدنی خوردنی برای دوندگان تولید کرده است.

این موز هوشمند مجهز به GPS بوده و با چراغ‌های LED به شرکت کننده زمان و مسافت طی شده را نشان می‌دهد. این موز همچنین می‌تواند ضربان قلب فرد دونده را روی خود نشان دهد و در عین حال تشویق‌های مردم را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اطلاع دارنده آن برساند.

این موز هوشمند از طریق سیم به یک دستگاه جدا که دونده حمل می‌کند متصل می‌شود و البته در زمانی که فرد دونده از خط پایان گذشت به او پیغام می‌دهد که زمان خوردن موز رسیده است!

 نحوه کار به این شکل است که ابتدا موز را خالی می‌کنند و و سنسور و چراغ‌های LED و و یک تکه موز را در داخل آن قرار می‌دهند.

شرکت Dole این محصول را نخستین خوردنی پوشیدنی نام گذاشته اما واقعیت این است که Dole اولین سازنده محصولات پوشیدنی خوردنی نیست. سازنده سس‌های کچاپ Kagome هم پیش از این یک ماشین گوجه فرنگی خوری پوشیدنی تولید کرده بود و یک کلیپ طنز هم از آن منتشر کرده بود. به هر حال به نظر می‌رسد بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از فضای توجهی که  پیرامون محصولات پوشیدنی تکنولوژی وجود دارد به این سمت آمده‌اند به خصوص شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی.


هوشمند جدید چی داری ؟ از شلوار ، چمدان تا دوش حمام  و موز هوشمند !!!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار