تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 02
خودروهای برفی یا "اسنوموبیل" ها در کشورهای زمستانی طرفداران بسیار زیادی دارند و حتی برای آن ها مسابقاتی نیز برگزار می شود.

اسنو موبیل ها ، تفریحات زمستانی و رکورد جهانی


به گزارش آی تابناک : احتمالاً در ورزش‌ها و مسابقات ورزشی، وسایلی را که با یک موتور بنزینی و سرعتی بالا روی برف حرکت می‌کنند دیده‌اید. به این وسایل برف‌رو یا اسنوموبیل می‌گویند. بیشتر مدل‌های اسنومبیل توسط موتورهای یک یا دو سیلندر حرکت می‌کنند. این وسایل معمولاً با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت قادر به حرکت هستند، اما بعضی مدل‌های مسابقه‌ای که دارای موتورهای قویتری می‌باشند سرعتشان به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد. اسنوموبیل معمولاً توسط فرمانی که به یک جت‌اسکی در جلوی بدنه متصل شده‌است، هدایت می‌شود. بعضی از اسنوموبیل‌ها با ۶ تا ۸ تایر کم باد مجهز شده‌اند تا براحتی روی برف حرکت کننند ولی معمولاً جهت حرکت در آرودن اسنوموبیلها از چرخش یک تسمه لاستیکی که روی سطح آن میله‌های فولادی کوچکی قرار گرفته و این میله‌ها بداخل برف فرومی‌روند، استفاده می‌شود.
دو سال پس از پرش 70 متری با چوب اسکی، دنیل بودین برگشته و لیستی از ماموریت های غیرممکن با اسنوبورد تهیه کرده است. جدیدترین اجرای این ورزشکار سوئدی تکنیک «دبل بک فلیپ» با اسنوموبیل است که در تاریخ انجام نشده است. 

در زیر فیلم این حرکت نمایش بسیار هیجان انگیز را میبینید .



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار