کد خبر: ۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
یکی از زیباترین رخدادهای نجومی، بارش‌های شهابی هستند که به دلیل گذر کره زمین از میان اجرام آسمانی در حال گردش به دور خورشید پدید می‌آید.
به گزارش آی تابناک:هر ساله در بازه زمانی 14 تا 26 آذرماه، شاهد ظهور شهاب‌های بارش جوزایی در آسمان شب هستیم که تعداد این شهاب‌ها در روزهای 23 و 24 آذرماه به اوج خود می‌رسد.

شهاب‌های بارش جوزایی از سمت صورت فلکی جوزا در آسمان پدیدار می‌شوند و منشأ آنها، ذرات به‌جا مانده از گردش سیارک 3200 فائتون به گرد زمین است.

اگر در آسمانی تاریک در خارج از شهر و به‌دور از آلودگی نوری، نور ماه و ابر و غبار، آسمان را رصد کنید، می‌توانید در یک ساعت نزدیک به 100 شهاب را در آسمان شب ببینید.

بارش جوزایی پربارترین بارش شهابی سال است و شهاب‌های درخشان پرتعدادی دارد. اما امسال 23 آذرماه مقارن با حضور ماه بدر (ماه شب چهاردهم) در آسمان شب است و نور شدید ماه و روشن بودن آسمان در طول شب موجب می‌شود بخت تماشای شب‌های بارش جوزایی را در زمان اوج از دست بدهیم.

 از این رو اگر مشتاق تماشای شهاب‌های بارش جوزایی هستید، بامداد فردا و پس فردا، ساعتی پیش از طلوع خورشید سحرخیز باشید تا پس از غروب ماه و در تاریکی آسمان، بتوانید شهاب‌های جوزایی را در آسمان شب رصد کنید.

برای رصد این شهاب‌ها فقط به دو چشم سالم احتیاج دارید و باید در جایی با آسمانی تاریک و پر ستاره بالای سر خود را تماشا کنید و منتظر گذر شهاب‌های درخشان باشید.

منبع: جام جم آنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار