تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 07
اسباب‌بازی‌های متصل به اینترنت به نظر در حال جاسوسی از کودکان هستند.
به گزارش آی تابناک: اسباب‌بازی‌های هوشمند می‌توانند به‌طور حتم بازی را برای کودکان هیجان‌انگیزتر کنند، اگرچه همچنین می‌توانند مشکلات مربوط به حریم خصوصی را به همراه داشته و گاهی از خط قرمزها عبور کنند.

بیش از 18 گروه مدافع حریم خصوصی در آمریکا شکایت خود را نسبت به اسباب‌بازی‌های هوشمند به کمیته‌ی تجارت فدرال و اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند. طبق گزارش این گروه‌ها شرکت‌های جنسیس تویز (Genesis Toys) و نوآنس (Nuance) در حال زیر پا گذاشتن قوانین و انجام اقداماتی جاسوسی هستند. این ادعا بر مبنای اسباب‌بازی‌هایی که صدا را ضبط می‌کنند، مطرح شده است.

این در حالی است که شرکت‌های i-Que و دوست من کیلا (My Friend Cayla) به‌غیراز ضبط صدا، آن‌ها را به شرکت نیز ارسال می‌کنند. به ادعای این گروه‌ها، دیتابیس جمع‌آوری‌شده می‌تواند به پلیس و سازمان‌های جاسوسی فروخته شود.

 این شرکت‌ها همچنین به اتصال خودکار این اسباب‌بازی‌ها به بلوتوث دیگر ابزارها نیز متهم شده‌اند. این سیستم می‌تواند به‌راحتی برای جاسوسی از افراد مورداستفاده قرار بگیرد؛ البته برای اتصال به بلوتوث باید در نزدیکی دستگاه قرار گرفت، اما این به معنی آن نیست که نمی‌توان از حیاط خانه به آن‌ها متصل شد.

مشخص نیست که آیا کمیسیون تجارت فدرال و اتحادیه اروپا به این شکایت رسیدگی خواهد کرد یا خیر، اما ما از دو شرکت می‌خواهیم دلایل خود برای این امکانات را ارائه کنند؛ البته بعید نیست که این شرکت‌ها نیز مانند دیگران بدون آگاهی از اینکه دوربین و میکروفون در اسباب‌بازی‌ها می‌تواند مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، اقدام به تولید آن‌ها کرده باشند، گرچه اثبات این موضوع نیز کار ساده‌ای نیست.

از سویی دیگر اسباب‌بازی‌هایی که به جمع‌آوری اطلاعات دست می‌زنند می‌توانند برای پیش‌بینی بازار برای تولیدکنندگان و حتی کنترل سلیقه‌ی افراد مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: cyberbannews
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار