تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 26
اگر می خواهید با استفاده از فتوشاپ شکل چشم ها، دهان و سایر بخش های صورت خود و دیگران را به راحتی تغییر دهید و تغییر قیافه ای کامل روی صورت پیاده کنید، با ما همراه شوید.
با فتوشاپ به سادگی تغییر چهره دهید

به گزارش آی تابناک:
برای استفاده از این آموزش شما باید نرم افزار فتوشاپ نسخه CC را داشته باشید. ابزار Face-Aware Liquify فتوشاپ به صورت خودکار خصوصیات چهره افراد را شناسایی کرده و به شما اجازه می دهد به راحتی آن ها را تغییر دهید. شما می توانید تصاویر پرتره خود را زیبا تر کنید و یا با افزودن کاراکتر های خلاقانه تصاویر طنز گونه خود را چشم نواز تر کنید.

یک تصویر باز کنید

یک عکس در فتوشاپ باز کنید و لایه ای را که شامل تصویری از چهره است انتخاب نمایید.

دلخواه: اگر می خواهید بعدا بتوانید دوباره تصویر چهره را در ابزار Liquify باز و تغییرات بیشتری روی آن اعمال کنید، روی لایه آن کلیک راست کنید (و یا با فشار دادن کلید Ctrl کلیک کنید) و سپس گزینه Convert to Smart Object را انتخاب نمایید.

اکنون از منوی بالا، گزینه Filter و سپس Liquify… را انتخاب نمایید تا پنجره Liquify باز شود.

چشم ها را بزرگ کنید

در سمت راست پنجره Liquify، روی مثلث گزینه Face-Aware Liquify کلیک کنید تا باز شود.

نکته: اگر در تصویر شما بیش از یک چهره وجود دارد، روی منوی Select Face در پنجره Liquify کلیک کرده و صورت مورد نظر خود را برای تغییر انتخاب کنید.

اکنون روی مثلث کنار بخش Eyes کلیک کنید تا گزینه های آن به نمایش در آید. این گزینه ها فقط روی چشم ها تاثیر می گذارد. با کشیدن اسلایدر های این بخش به چپ یا راست می توانید اندازه (size)، ارتفاع (height)، عرض (width)، کجی (tilt) و فاصله (distant)  چشم ها را تغییر دهید تا به شکل مد نظر خود دست پیدا کنید.

همچنین شما می توانید همین کار را مستقیما با کلیک کردن و کشیدن روی بخش های مختلف چهره در Face-Aware Liquify انجام دهید.

برای انجام این کار گزینه Face Tool را از تولبار سمت چپ پنجره Liquify انتخاب نمایید.

جهت تغییر اندازه چشم ها، نشانگر موس را روی عکس ببرید تا شکل آن به یک فلش دو طرفه تغییر پیدا کند. سپس کلیک کرده و نگه دارید و نشانگر را به سمت بیرون بکشید تا اندازه هر دو چشم بزرگتر شود.

نکته: همین که شما نشانگر موس را روی هر یک از بخش های چهره حرکت می دهید، آیکون ها و ابزار هایی روی تصویر به نمایش در می آید که به شما اجازه می دهد تا بفهمید کدامیک از بخش های چهره و چه خصوصیتی از آن تغییر می کند.

تغییر شکل بینی

روی مثلث کنار بخش Nose کلیک کنید تا گزینه های قابل دسترس برای تغییر شکل بینی به نمایش در آید.

برای بزرگ کردن بینی اسلایدر کنار Nose Height را به سمت چپ بکشید.

برای باریک کردن بینی اسلایدر کنار Nose Width را به سمت چپ بکشید.

گشاده تر کردن لبخند

برای دسترسی به گزینه های مربوط به بخش دهان، روی مثلث کنار بخش Mouth کلیک کنید.

اگر می خواهید لبخند مرد بیشتر شود، اسلایدر کنار Smile را به سمت راست بکشید.

برای بزرگ تر کردن لب پایینی، اسلایدر کنار Lower Lip را به چپ حرکت دهید. اگر می خواهید عرض دهان افزایش پیدا کند، اسلایدر کنار Mouth Width را به سمت راست بکشید. برای افزایش ارتفاع دهان نیز کافیست اسلایدر کنار Mouth Height را به راست ببرید.

کشیده کردن صورت

برای تغییر قواره و شکل صورت، روی مثلث کنار بخش Face Shape کلیک نمایید. برای کشیده تر کردن پیشانی باید اسلایدر کنار Forehead Height را به سمت راست بکشید. اسلایدر کنار Jawline را به راست ببرید تا ارتفاع چانه افزایش پیدا کند. برای کاهش عرض چهره نیز، اسلایدر کنار Face Width را به چپ منتقل کنید.

توجه: برای تغییر بخش های دیگر تصویر که جزو صورت نمی شود (مثل شانه این مرد) نیز می توانید از سایر ابزار های موجود در تولبار سمت چپ پنجره Liquify استفاده کنید.

بستن Liquify و ذخیره

پس از اعمال تغییرات مورد نظر خود، روی دکمه OK در پایین پنجره Liquify کلیک نمایید.

در مرحله بعد، از منوی بالای فتوشاپ گزینه File سپس Save را انتخاب نمایید تا بتوانید تصویر تغییر داده شده خود را ذخیره کنید.

کار تمام است. اکنون می توانید از تصویر خود لذت ببرید. با استفاده از ابزار Face-Aware Liquify می توان از تصاویر چهره کار های هنری طنز گونه و یا پرتره های جالبی خلق کرد.

منبع: کلیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار