تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
عمر گوشی‌ها همواره متزلزل است، اما محققان از عهده این مشکل برآمده‌اند و باتری جایگزینی ساخته‌اند که قادر است عمر گوشی شما را جاودانه کند.
به گزارش آی تابناک:یکی از محققان مرکز تحقیقاتی "UFC" در مصاحبه با روزنامه دانشجویان این مرکز گفت: " اگر به جای باتری‌ها از این ابرخازن‌ها استفاده شود، می‌توانید دستگاه خود را در کمتر از چند ثانیه شارژ کنید و تا یک هفته نیازی به شارژ مجدد نخواهید داشت.

باتری که گوشی را درچند ثانیه شارژ می کند

ابرخازن‌ها سحر و جادو نیستند، با این حال خیلی پیچیده‌اند. به بیان ساده، باتری‌های قدرتمند و کوچکی که قادرند مقدار عظیمی از انرژی را در هر بخش نگهداری کنند و آن را هنگام نیاز انتقال دهند. همچنین این ابرخازن‌ها بسیار با دوام هستند و قادرند فشار زیادی را نسبت به باتری‌های لیتیومی بر روی آیفون 7 تحمل کنند. محققین همواره در قرار دادن این ابرخازن‌ها در دستگاه‌ها با مشکلاتی برخورد کرده‌اند اما با این حال انتظارات از این تکنولوژی بسیار شگفت انگیز است.

تیم محققین مرکز "UFC" اعلام کردند که ابرخازن‌های این مرکز تا 30000 مرتبه شارژ بدون هرگونه افت و مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند، حال این عدد را  با 1500 مرتبه شارژ باتری‌های حال حاضر مقایسه کنید. به نظر انقلاب جدیدی در راه است.

"اریک جانگ" یکی از استاد یارهای مرکز "UFC" گفت: " ابرخازن‌ها برای ورود به عرصه تجارت آماده نیستند اما مرحله اثبات نظریه پشت سر گذاشته شده و مطالعات ما نشان می‌دهد که این ابرخازن‌ها تاثیر عمیقی در اکثر زمینه‌های تکنولوژی خواهد داشت.

پس از باتری‌های مزخرف گوشی‌های خود نترسید، چون در چند سال آینده قرار است به بخشی از تاریخ تبدیل شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار