کد خبر: ۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
تحقیقات دانشمندان نشان می دهد اتصال های مغز ما منحصر به فرد هستند و از آن ها می توان مانند اثر انگشت برای شناسایی افراد استفاده کرد.
انسان ها علاوه بر اثر انگشت، «اثر مغز» هم دارند

به گزارش آی تابناک: گروهی از محققان دانشگاه کارنگی ملبورن ثابت کرده اند مغز هر انسان منحصر به خود او است. این گروه با استفاده از MRI انتشاری، روشی را برای نشان دادن اثر مغز انسان پیدا کرده و دریافته اند اتصالات ساختاری مغز انسان منحصر به فرد است و از آن می توان برای شناسایی افراد استفاده نمود. این محققان از MRI انتشاری ۷۰۰ نفر استفاده کردند. در طی MRI انتشاری، نفوذ مولکول های آب در بافت های بیولوژیکی برای تولید کنتراست در تصاویر استفاده شده است.


سپس این نتایج مورد مقایسه قرار گرفته و میزان توزیع آب در اتصالات نقطه به نقطه (در کانکتوم محلی) در مغز محاسبه گردید. چیزی که آن ها بدان دست یافتند این بود که هر فرد همانند اثر انگشت دارای یک کانکتوم منحصر به فرد محلی نیز هست. حتی کانکتوم های دوقلوها نیز فقط در ۱۲ درصد موارد شبیه به یکدیگر هستند. برای اطمینان از درست بودن این نتیجه گیری ها، محققان ۱۷ هزار آزمون شناسایی افراد را راه اندازی کرده و با این روش جدید افتراق افراد از یکدیگر با ۱۰۰ درصد دقت، به درستی انجام گردید.

همچنین محققین دریافتند تجارب زندگی یک فرد، مانند تجربه فقر یا بیماری، بر روی ساختار مغز تاثیر می گذارد. حالا محققان می توانند از این روش برای درک چگونگی تاثیر محیط و تجارب فرد بر روی شکل مغز مردم استفاده کنند.

منبع: engadget


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار