تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 November 24
در روزهای گذشته، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از سوی دفتر برنامه‌ریزی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شد. برپایه این گزارش، ۲۳.۵ میلیون کاربر ایرانی از اینترنت موبایل و ۹میلیون نفر نیز از اینترنت کابلی (ADSL) استفاده می‌کنند.
به گزارش آی تابناک :با این وجود، ضریب نفوذ موبایل در کشور به ۹۹ درصد نزدیک شده است. براساس بررسی‌های صورت گرفته، ۲۳ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در کشور از اینترنت موبایل و ۸ میلیون و ۹۷۹ نفر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند. این درحالی است که آخرین آمار منتشر شده وزارت ارتباطات مربوط به خردادماه 95 از وجود ۲۲ میلیون کاربر اینترنت موبایل حکایت داشت. همچنین طی ۶ ماه گذشته، شمار کاربران اینترنت موبایل حدود ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته و ضریب نفوذ موبایل در کشور نیز از  ۹۷.۵ درصد به ۹۸.۷ درصد رسیده است.

برآوردها نشان می‌دهد که به رغم افزایش تعداد مشترکان اینترنت موبایل، تعداد مشترکان اینترنت ثابت (ADSL ) در کشور نه تنها افزایشی نداشته، بلکه با کاهش نیز همراه بوده است. به نحوی که تعداد مشترکان ADSL تا پایان خردادماه ۹ میلیون و ۱۴ هزار و ۳۱۴ مشترک بود که در پایان شهریورماه به ۸ میلیون و ۹۷۹هزار مشترک رسیده است.

آمار و اطلاعات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در ۹ پارامتر مورد بررسی قرار گرفته که شامل تعداد خطوط تلفن ثابت دایر شده، ضریب نفوذ تلفن ثابت، تعداد سیم کارت تلفن همراه واگذار شده و فعال در کشور، ضریب نفوذ مشترکان فعال موبایل، تعداد تلفن همگانی، تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی، تعداد مشترکان باندپهن ثابت و تعداد مشترکین اینترنت پرسرعت موبایل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار