تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 27
جهان میتواند جای خطرناکی باشد و زمانی که این جهان، جهان آنلاین نیز باشد، این خطر و ریسک دو چندان است. تکنولوژی ابزارهایی را در اختیار هکرها قرار داده است که به سادگی آنها را قادر میکند تا هویت و منابع مالی شما را سرقت کنند و هیچ کس خواهان این موضوع نیست.

جهان میتواند جای خطرناکی باشد و زمانی که این جهان، جهان آنلاین نیز باشد، این خطر و ریسک دو چندان است. تکنولوژی ابزارهایی را در اختیار هکرها قرار داده است که به سادگی آنها را قادر میکند تا هویت و منابع مالی شما را سرقت کنند و هیچ کس خواهان این موضوع نیست.

از همین روی است که «آی تابناک» اهمیت ویژه ای را برای امنیت کاربران قایل است و نکات و آموزش های امنیتی را یکی از مهمترین اهداف خود قرار داده. در این جا نیز میخواهیم 5 معضل اساسی در مورد امنیت را که از اتفاقات و حواشی امنیتی سال 2015 ناشی شده برای شما بازگو کنیم.

5 – مشکل امنیتی ویندوز 10

سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز 10 سیستم عاملی سریع، مدرن و کارآمد است که به رایگان برای کاربران ویندوز 7 و 8 قابل دریافت است. هر چقدر که این سیستم عامل خوب و کارآمد است اما خلل و فرج امنیتی خاص خود را نیز دارد. یکی از مهمترین آنها مربوط به Privacy یا امنیت اطلاعات شخصی است.

به شکل معمول ویندوز 10 اطلاعات فراوانی در مورد شما جمع آوری میکند که آنها را در اختیار مایکروسافت قرار میدهد. هر چند این امر بیش از همه به خاطر بهبود وضعیت سیستم عامل جدید است اما بسیاری از افراد از این موضوع دل خوشی ندارند. از همین روی این مورد به یکی از دغدغه های بزرگ امنیتی کاربران در اواخر سال 2015 تبدیل شد. بروزرسانی های جدید ویندوز 10 این امکان را برای شما فراهم میکند که از شر این معضل رها شوید.

پنج معضل بزرگ امنیتی در سال 2015 و رهایی از شر آنها


4 – اولین Skimmer دستگاه های خودپرداز

یکی از محبوب ترین ابزارهای قرن بیست و یکمی برای مجرمان سایبری، کارت های اعتباری و سوء استفاده از آن ها است. در واقع Skimmer ها دستگاه های کوچکی هستند که به دستگاه های خود پرداز، پمپ های گاز و بنزین و موارد مشابه متصل میشوند و اطلاعات کاربران را سرقت میکند. با این روش مجرمان بدون آنکه نیاز به حضور فیزیکی در محل داشته باشند میتوانند میلیاردی سرقت کنند.

چندی پیش در مورد نحوه هک دستگاه های خودپرداز و استفاده از Skimmer ها در این رابطه مطلبی نوشتیم که برای خواندن آن میتوانید به اینجا مراجعه کنید.

3 – آیا همسایه شما در حال استفاده از اینترنت شما است؟

سیگنال WiFi بهترین وسیله برای اتصال PC، تبلت، گوشی هوشمند و سایر ابزارهای دیگر و مشابه به اینترنت است. اما مشکل اساسی سیگنال WiFi این است که فراتر از منزل شما هم سیر و سیاحت میکند! در نتیجه همسایه شما با کمی اطلاعات در مورد شبکه و نحوه هک کردن سیگنال WiFi به سادگی میتواند از اینترنت شما سواری مجانی بگیرد. برای فهم این نکته راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها را مدتها پیش در اینجا معرفی کرده ایم. به این خبر مراجعه کرده و راه جلوگیری از سرقت اینترنت خود را پیدا کنید.

پنج معضل بزرگ امنیتی در سال 2015 و رهایی از شر آنها


2 – یک حفره خطرناک در مرورگر خود را غیر فعال کنید

پلاگین Flash Player شرکت ادوبی یکی از بیشمار حفره های امنیتی است که احتمالا در مرورگر و سیستم شما قرار دارد. طی سال 2015 هزاران مورد در استفاده از این پلاگین برای هک کردن سیستم و سرقت اطلاعات کاربران در حین وب گردی گزارش شده است. شرکت ادوبی تلاش زیادی برای بروزرسانی و رفع معضلات امنیتی این پلاگین کرده است اما هر روزه گویا این حفره امنیتی خطرناک تر هم میشود. از همین روی سرعت کنار گذاشتن پلاگین Flash افزایش یافته و هم اکنون بسیاری از وب سایت های بزرگ از استفاده از آن ممنوع هستند. در نتیجه توصیه ما به شما این است که به سرعت این پلاگین را در مرورگر خود غیر فعال کنید.

در فایرفاکس: از منوی فایرفاکس بر روی گزینه Add-Ons کلیک کنید. به قسمت Plugins رفته و گزینه Shockwave Flash را غیر فعال کنید.

در گوگل کروم: در نوار آدرس مرورگر وارد کنید: chrome://plugins. سپس در فهرستی که با آن مواجه میشوید به دنبال گزینه Flash Player بگردید که ممکن است بیش از یک مورد باشد. برای همه این موارد گزینه Disable را انتخاب کنید.

پنج معضل بزرگ امنیتی در سال 2015 و رهایی از شر آنها


1 – شبکه های اجتماعی را از رصد خود منع کنید

همانند گوگل، فیسبوک نیز به دنبال جمع آوری اطلاعات و کاسبی با آنها است! علیرغم همه اطلاعاتی که خود در اختیار فیسبوک قرار میدهید، این شبکه اجتماعی خود نیز اقدام ه رصد فعالیت های شما در فضای آنلاین میکند. این شرکت با تلفیق اطلاعات شما در فیسبوک و آنچه در حین وب گردی به دست می آورد تصویری کامل از شما تشکیل میدهد. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد که با کمی جستجوی ساده در اینترنت میتوانید به سرعت ترفند های امنیتی در این خصوص را پیدا کنید.

پنج معضل بزرگ امنیتی در سال 2015 و رهایی از شر آنها


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار