کد خبر: ۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
با گذشت زمان و اقبال هرچه بیشتر به گوشی‌های هوشمند نسبت به لپ‌تاپ‌ها، سایت‌های مختلف باید برای جذب مخاطبان خود، طراحی مناسبی را برای بهینه‌سازی سایت‌ها در موبایل در نظر بگیرند.

به گزارش ای تابناک، اگرچه امروزه استفاده کاربران از اینترنت و وب‌گردی به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شود، اما هر چه می‌گذرد بخش عمده این استفاده به این دستگاه‌های کوچک‌تر از کامپیوتر و لپ‌تاپ منتقل می‌شود.

گاهی یک وب‌سایت نسخه موبایلی ندارد و یا آن را به صورت صحیحی طراحی نکرده‌اند؛ با توجه به تاثیر جستجوی موبایلی سایت‌ها، کاربران از وب‌سایت‌های باکیفیت‌تر دیدن خواهند کرد، بنابراین دارندگان و طراحان وب‌سایت‌ها باید توجه داشته باشند که با داشتن نسخه موبایل مرتب‌تر، بازدید بیشتری خواهند داشت.

برای بهینه‌سازی سایت‌ها برای موبایل و تبلت به دلایلی می‌توان اشاره کرد. علاوه بر اینکه در گوشی‌های هوشمند و یا تبلت‌ها، کاربران با صفحه کوچکتری مواجه هستند، کسانی که از سایت‌های مختلف با استفاده از هر دو ابزار کامپیوتر و گوشی بازدید کرده‌اند متوجه شده‌اند که سایت‌ها در محیط‌های متفاوت، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند.

استفاده از گوشی همراه هوشمند نسبت به چند سال گذشته بسیار افزایش یافته و حتی با گذشت زمان این استفاده به گوشی‌ها محدودتر می‌شود، همچنین با توجه به دسترسی آسان افراد به اینترنت بی‌سیم یا اینترنت شبکه‌های تلفن همراه این استفاده در فضای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است.

گوگل توجه ویژه‌ای به تلفن‌های هوشمند و بهینه‌سازی سایت برای آنها نشان می‌دهد. این غول جست‌وجو برای بهینه‌سازی سایت برای موبایل راهنمایی منتشر کرده، بدین ترتیب در وب‌مستر گوگل بخشی برای نمایش خطاهای خوانش سایت توسط روبات‌های موبایل ایجاد شده است و این موتور جست‌وجو اعلام کرده که رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج گوگل برای کاربرانی که با موبایل خود جست‌وجو می‌کنند متفاوت است.

نزدیک به دو سال از زمانی می‌گذرد که گوگل تغییراتی در الگوریتم جستجوی خود صورت داد، بدین ترتیب که شروع به امتیازدهی به وب‌سایت‌هایی کرد که طراحی صحیحی برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های همراه داشتند و در نتیجه این وب‌سایت‌ها هنگام جست‌وجو در نتایج بالاتری به نمایش قرار می‌گرفتند.
منبع:ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار