طبق اعلام معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این رتبهبندی از طریق نظرسنجی و ارتباط مستقیم با بیش از ۲۹ هزار کاربر در سراسر کشور انجام شده و اپراتورهای ارائهدهنده خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) در ۵ محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوع طرح، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشتریان ارزیابی شدهاند.
وضعیت رتبهبندی ۳ اپراتور برتر از نگاه مشتریان در مناطق سازمان
تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به تفکیک هر استان در جدول زیر درج شده است.