به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری بسیج، مسئولان این سازمان همچنین بازدیدی از این سیستم که هماکنون در سایت پرس جنوبی ایرانخودرو مستقر است، داشتند و در جریان مدیریت اطلاعات این خط توسط نرمافزار اسکادای تام و آخرین تحولات کارکرد آن قرار گرفتند.
حدود دو سال از نصب تام اسکادا در سالن پرس جنوبی ایرانخودرو میگذرد که با تکیه بر تکنولوژی روباتهای جدید و این نرمافزار، طی این مدت بازده خط پرس به لحاظ کمی و کیفی به دلیل وجود ابزار مانیتورینگ، ثبت دقیق پارامترها همچنین امکان گزارشگیری کامل از خطاهای سیستم بدون نقص بوده و این موضوع امور نگهداری و تعمیرات در این خط را تسهیل کرده است.
باستانی –مدیر این پروژه- در این باره گفت: در نسخه جدید، سعی شده از طریق بازخوردهای دریافتی از سایت ایرانخودرو همچنین شبیهسازیهایی که در تام انجام شده، برخی کاستیهای نسخه قبلی مرتفع شده و در نتیجه نسخه DevII این نرمافزار علاوه بر امکاناتی جدید، اکنون دارای انعطافپذیری، امنیت و پایداری بیشتری است.
وی افزود: این تفاوتها هم در Front End Layer و هم در Engine سیستم اعمال شده که جزئیات آن از طریق updates.TAMscada.ir در دسترس است.
او خاطر نشان کرد: این نرمافزار صنعتی در واقع محصولی برآمده از اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است که جزو تولیدات کاملا ملی و با فناوری روز محسوب میشود که با توجه به امکانات و مزایای آن، قابلیت صادرات را نیز دارد.