کد خبر: ۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 27
گروه از محققان در ژاپن اقدام به ساخت HaptoClone کرده اند که اجازه میدهد بدون حضور در کنار اجسام یا افراد دیگر، آنها را لمس کنیم. به عبارت دیگر این گروه از محققان موفق به ساخت هولوگرام های قابل لمس و تعامل شده اند.
تماشا کنید: با HaptoClone بدون اینکه کنار اجسام و افراد باشید، آنها را لمس کنید

گروه از محققان در ژاپن اقدام به ساخت
HaptoClone کرده اند که اجازه میدهد بدون حضور در کنار اجسام یا افراد دیگر، آنها را لمس کنیم. به عبارت دیگر این گروه از محققان موفق به ساخت هولوگرام های قابل لمس و تعامل شده اند.

وب سایت اصلی HaptoClone – اینجا - در رابطه با این کشف جدید گفته است: این سیستم دو فضای کاری مجزا از هم اما وابسته به یکدیگر دارد و هر دو این دو فضا به شکل مجازی با استفاده از قابلیت های بصری و لامسه به هم افزوده شده اند.

این پژوهش که در آزمایشگاه «شینودا ماکینو» در دانشکده علوم پیشرفته دانشگاه توکیو انجام شده، در آزمایش های اولیه خود نتایج جالب توجهی را به دست آورده است.

نحوه کار این سیستم به این شکل است که فردی که در یک فضای کاری قرار دارد میتواند تصویر فرد یا جسمی دیگر را که در فضای کاری دوم قرار گرفته ببیند و زمانی که دست خود را برای لمس آن دراز کند، یک نوع انرژی مافوق صوت، حس لامسه را به وجود می آورد.

در این رابطه «یاسوتوشی ماکینو» یکی از محققان این پروژه گفته است: تصور کنید که د یک باغ وحش هستید و شیری در یک قفس قرار دارد که با این سیستم شما قادر به لمس و نوازش آن هستید. سیستم HaptoClone انواع مختلفی از تجربیات تلپاتیک را تشخیص میدهد اما محدودیت هایی نیز دارد.

برای مثال دست دادن با یک فرد هنوز در این سیستم امکان پذیر نیست زیرا انرژی مافوق صوتی که حس لامسه را به وجود می آورد هنوز به این اندازه قدرتمند نیست – و قدرت زیاد آن نیز میتوان منجر به آسیب دیدگی اعصاب و پوست شود. اما با این وجود در این سیستم احساس لمس آرام دیگران و اجسام وجود دارد.

بر اساس گفته های پروفسور «هیرویوکی شینودا» هدف از این پروژه ادامه تشریح و توضیح حس لامسه و عملکرد آن برای تقویت و توسعه ارتباطات انسانی است.


ویدئو زیر نحوه کار این دستگاه و سیستم را به خوبی نشان میدهد:




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار