کد خبر: ۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۶ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 27
تا کنون از سیاره پلوتون تصاویر بسیاری توسط ناسا گرفته شده است، اما کاوشگر New Horizons هنوز شگفتی های زیادی را برای بازگو کردن از این سیاره دور در چنته دارد. آخرین تصاویر عکاسی شده ناسا از این سیاره با فیلتر اینفرارد، رنگین کمان پلوتون را نشان میدهد.

تا کنون از سیاره پلوتون تصاویر بسیاری توسط ناسا گرفته شده است، اما کاوشگر
New Horizons هنوز شگفتی های زیادی را برای بازگو کردن از این سیاره دور در چنته دارد. آخرین تصاویر عکاسی شده ناسا از این سیاره با فیلتر اینفرارد، رنگین کمان پلوتون را نشان میدهد.

ناسا اخیرا اقدام به انتشار تصویر و ویدئویی از این سیاره خاکستری و به ظاهر خسته کننده کرده است که یاد آور نقاشی های زیبای رنگ روغن است. راز این عکاسی در فیلتر اینفرارد طیف سنج کاوشگر New Horizons است.

این فیلتر منجر به آن شده است که سیاره پلوتون در نمایی شبیه به پنجره های شیشه ای منقوش به نظر آید که ناشی از تشعشعات شیمیایی است – همانند آنچه در ویدئو زیر میبینید.

وقتی که محققان این تصاویر را در کانال رنگی مشاهده کردند، طیفی زیبا از ترکیب رنگ های قرمز و سبز به دست آمده. البته این تصاویر به هیچ وجه معنای هنری در بر ندارد. فیلتر های اینفرارد به این منظور به کار گرفته میشوند تا وجود آب و یخ در سیاره را شناسایی کنند.

همچنین این موضوع به محققان ناسا کمک میکند که نحوه تکامل سیاره پلوتون و تنها قمر آن یعنی چارون را دریابند. با هم ویدئو کوتاه زیر را ببینیم.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار