رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی در پاسخ به این سؤال گفته است: «اگرچه سرانجام گارانتی محصولات فروخته شده ی این دو شرکت اکنون در بلاتکلیفی است، اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان قطعاً به زودی تصمیمی در این باره اتخاذ خواهند کرد تا حقوق این افراد تضییع نشود. ارائه ی خدمات پس از فروش جزو تعهدات این دو شرکت بوده و با بسته شدن این شرکت ها گارانتی ها از اعتبار ساقط نمی شود و باید تا آخرین برگ گارانتی خدمات را ارائه کنند».
غلامحسن کریمی گفته است: «تکلیف آیفون هایی که با قیمت گران تر و با گارانتی دو شرکت پلمب شده فروخته شده اند به زودی روشن خواهد شد تا حقوق خریداران تضییع نشود».
وی در ادامه افزوده: «اگرچه هنوز تصمیم قاطعی در این باره اتخاذ نشده، اما به احتمال زیاد این دو شرکت موظف خواهند شد با بازگشایی مجدد محلی، خدمات پس از فروش تعهد شده ی خود را کماکان ارائه دهند. علاوه بر این، هر شرکتی که برای محصولات وارداتی خود برگ سبز داشته باشد و محصولات خود را از مجاری قانونی وارد کند، IMEI گوشی هایشان ثبت می شود و وارداتشان بلااشکال است که فعالیت همه ی شرکت ها با لحاظ کردن این شرایط بلامانع است».