تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 02
مشترکین تلفن همراه می توانند جهت لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی درخواست خود را ارایه نمایند تا از مزاحمت پیامک های ناخواسته ای که هر لحظه برای ایشان ارسال می شود راحت شوند. در ادامه این بحث روز گذشته معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که کسانی که از شماره شخصی خود اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی می کنند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

فروردین سال جاری بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرویس هماهنگی را برای کاربران سه اپراتور موبایل معرفی کرد تا بتوانند نسبت به حذف دریافت پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند. در این سیستم کاربران با شماره گیری #800* می توانند نسبت به لغو دریافت پیامک های ارزش افزوده فعال روی سیم کارت خود اقدام کنند.


از آغاز این طرح حدود 4 ماه گذشته است ولی بعضی کاربران اظهار می کنند که هنوز پیامک های تبلیغاتی را دریافت می کنند. اما علی اضغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این احتمال را رد کرد و افزود

در صورت درخواست مشترک برای لغو پیامک تبلیغاتی به جرات می گوییم که دیگر امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی از سامانه اپراتورهای موبایل وجود ندارد و در صورتی که مشترکی مدعی است که این پیامکها را از سرشماره های پیامکی، دریافت می کند آن را اعلام کند.



وی اضافه کرد عده ای برای ارسال پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی استفاده می کنند که با ایشان برخورد قانونی لازم خواهد شد. وی از کاربران درخواست کرد تا در صورت مشاهده چنین مواردی، موضوع را به سامانه 195 اطلاع دهند.


بر اساس آخرین آمار، تا پایان تیر ماه سال جاری، تعداد یک میلیون و 57 هزار سرویس و سه میلیون و 372 هزار و 776 پیامک تبلیغاتی در اپراتور اول، ده میلیون و 533 هزار و 455 مورد سرویس و 5 میلیون و 390 هزار و 613 پیامک تبلیغاتی در اپراتور دوم و 38 هزار سرویس به همراه 48 هزار پیامک تبلیغاتی نیز در اپراتور سوم لغو شده اند.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار