کد خبر: ۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 01
اگر به تازگی سیستم عامل خود را به ویندوز 10 بروزرسانی کرده اید اما از این بروزرسانی پشیمان شده اید، خبرهای خوبی برای شما داریم. میتوانید به شکل کامل ویندوز 10 را Uninstall کنید و مجددا به ویندوز 7 یا 8 و 8.1 باز گردید. البته این کار برخی ملزومات را میطلبد که اگر آنها را در اختیار داشته باشید به سادگی و به سرعت میتوانید به نسخه قبلی سیستم عامل خود بازگردید.
اگر به تازگی سیستم عامل خود را به ویندوز 10 بروزرسانی کرده اید اما از این بروزرسانی پشیمان شده اید، خبرهای خوبی برای شما داریم. میتوانید به شکل کامل ویندوز 10 را Uninstall کنید و مجددا به ویندوز 7 یا 8 و 8.1 باز گردید. البته این کار برخی ملزومات را میطلبد که اگر آنها را در اختیار داشته باشید به سادگی و به سرعت میتوانید به نسخه قبلی سیستم عامل خود بازگردید.

به گزارش «تابناک» لازم به ذکر است که پس از پاک کردن ویندوز 10 فایل های شما باید بدون تغییر باقی بماند اما برخی از اپلیکیشن ها و همچنین تمامی تنظیمات که بعد از نصب ویندوز 10 صورت داده اید، پاکسازی خواهند شد. در نتیجه بهتر است قبل از هر اقدامی از فایل ها و تنظیمات اساسی خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تنها تحت شرایط زیر ویندوز 10 به شما اجازه بازگشت به نسخه 7 یا 8 ویندوز را میدهد:

اول: از نسخه 7 یا 8 ویندوز به نسخه 10 به روز رسانی کرده باشید که معنی آن این است که یک Clean-Install از ویندوز 10 نداشته باشید.

دوم: مدت زمان بیش از 1 ماه از زمان بروزرسانی شما به ویندوز 10 نگذشته باشد.

سوم: خود شخصا اقدام به پاکسازی پوشه Windows.old نکرده باشید. این پوشه ای است که در زمان بروزرسانی به ویندوز 10 ایجاد شده و حاوی تمامی داده ها، فایل ها و اطلاعات مربوط به سیستم عامل قبلی شما است. برخی کاربران برای آزاد سازی حافظه سیستم خود اقدام به پاکسازی این پوشه میکنند که در این صورت امکان بازگشت به نسخه قبلی ویندوز فراهم نخواهد بود.

اگر هیچ کدام از شرایط فوق را ندارید، بهتر است به جای تلف کردن وقت اقدام بهنصب ویندوز 7 یا 8 از ابتدا کنید. در غیر این صورت برای بازگشت به نسخه قبلی ویندوز خود مراحل زیر را دنبال کنید:

از منوی Start گزینه Settings را انتخاب نمایید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

گزینه Update & Security را در تنظیمات انتخاب کنید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

به بخش Recovery بروید و سپس در قسمت مربوط به بازگشت به ویندوز 7 یا 8 بر روی دکمه Get Started کلیک کنید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

در این قسمت کافی است گزینه مورد نظر خود برای دلیل بازگشت به نسخه قبلی ویندوز را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Next کلیک نمایید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

در قسمت در خصوص جستجو برای بروزرسانی های جدید نسخه قبلی ویندوز شما، بر روی No Thanks کلیک کنید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

همچنان به کلیک بر روی دکمه Next ادامه دهید – هشدارهای ارائه شده از سوی مایکروسافت را بخوانید – تا در نهایت با صفحه زیر مواجه شده و بر روی دکمه Go Back To Windows 8/7 کلیک کنید:

چگونه از ویندوز 10 به ویندوز 7 یا 8 بازگردیم؟

بعد از این کار ویندوز Restart میشود و عملیات بازگشت به نسخه قبلی طی خواهد شد و بعد از حدود 10 تا 40 دقیقه مجددا با صفحه Login ویندوز قبلی مواجه میشوید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار