تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 August 01
در راستای اقداماتی که در خصوص فیلترینگ محتوای ناسالم از فضای آنلاین انجام شده است، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای فاز اول فیلترینگ هوشمند گفت: قبل از اجرای این طرح با ۵ درصد محتوای ناسالم مواجه بودیم که بعد از اجرای پالایش به زیر یک درصد رسیدیم.

مدیر عامل شرکت زیرساخت عنوان کرد: اولین شرکتی که کاهش تعرفه‌ها را بر روی سایت خود قرار داد و تعرفه‌های پیشین را اصلاح کرد شرکت مخابرات استان تهران بود و به ترتیب بعد از آن شاتل، ایرانسل، های‌وب، آسیاتک و برخی دیگر از شرکت‌ها انجام دادند و شرکت زیرساخت فرصت دارد تا ظرف 3 ماه آینده وارد انعقاد قراردادهای جدید با شرکت‌های اینترنتی شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اکثر گلایه‌های مشترکان از مخابرات‌های استانی بود، تصریح کرد: جناب وزیر ارتباطات در این راستا دستوری را برای مدیر عامل شرکت مخابرات ایران داشته‌اند تا سریعا تعرفه مخابرات استان‌ها کاهش یابد اما این را هم باید بدانیم که بعدا برخی کاربران آشنایی با خریدن بسته‌های ارتباطی ندارند.

وی درباره موضوع فیلترینگ هوشمند و میزان پیشرفت آن ابراز کرد:

ما در حال حاضر فاز دوم فیلترینگ هوشمند را سپری می‌کنیم اما اینکه قرار بوده تا اردیبهشت به بهره‌برداری برسد اما تا تاخیری مواجه شد و گفته‌اند تا اواخر آذرماه به اتمام می‌رسد. فاز اول فیلترینگ هوشمند روی یک شبکه اجتماعی انجام شد که نتایج حاصل از آن خوب و موفقیت‌آمیز بود چرا که تا قبل از پالایش طبق گزارشهای کمیته مصادیق محتوای مجرمانه با 5 درصد محتوای ناسالم مواجه بودیم که بعد از اجرای پالایش به زیر یک درصد رسیدیم. طبق گزارش کمیته مصادیق یک میلیون و 200 هزار مصداق محتوای مجرمانه داشتیم که سامانه هوشمند ما توانست 95 میلیون مصداق را کشف و پالایش کند و این نشان از موفقیت سامانه فیلترینگ هوشمند دارد.

وی با بیان اینکه پالایش هوشمند قرار است فضای مورد کاربرد کاربران ایرانی را سالم کند اذعان کرد: گاهی بر ما خرده می‌گیرند که چرا فلان سایت خارجی که هیچ بازدیدی از داخل کشور ندارد و محتوای ناسالم به همراه دارد را فیلتر نمی‌کنیم که در این راستا باید بگویم برای انجام این کار که هزینه‌های گزافی می‌برد نباید بی‌خودی برای خود هزینه بتراشیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: فاز دوم پالایش هوشمند به دنبال این است که عملیات فیلترینگ طبق ماده 21 قانون جرائم رایانه‌ای به سمت ارائه‌کنندگان خدمات و به اصطلاح لایه دسترسی منتقل شود.

تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار