کد خبر: ۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 31
در اوایل ماه جاری میلادی، شرکت گوگل از پنجمین نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 که آخرین نسخه‌ پیش‌نمایش از سیستم‌عامل جدید این شرکت است، رونمایی کرد. انتشار این نسخه، نشان می‌دهد که عرضه نسخه‌نهایی سیستم‌عامل اندروید نوقا بسیار نزدیک است و آخرین اطلاعات، از انتشار این نسخه در ماه آینده حکایت دارد.
اوان‌ بلاس (@evleaks) در صفحه رسمی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، مدعی شده است که گوگل تصمیم دارد تا نسخه‌نهایی سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 را در ماه آینده، هم‌زمان با آخرین وصله امنیتی، ارائه دهد.

علاوه‌براین، فاش شده است که اندروید نوقا برای گوشی‌های نکسوس 5 منتشر نمی‌شود؛ این موضوع با عدم انتشار این به‌روزرسانی برای نکسوس 5 و عرضه آن برای نکسوس 6P، 5X، نکسوس 6، نکسوس 9، نکسوس  9G، نکسوس Player و پیکسل C چندان دور از انتظار نبود. به‌روزرسانی در ابتدا، برای گوشی‌های هوشمند نکسوس که از این به‌روزرسانی پشتیبانی می‌کنند، عرضه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های مهم سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0، تقسیم صفحه‌نمایش برای استفاده از چند برنامه به‌صورت هم‌زمان در گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ها است؛ این قابلیت، به کاربران اجازه می‌دهد تا دو برنامه را به صورت هم‌زمان بر روی دستگاه خود، اجرا نمایند. سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0، هم‌چنین به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم به اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌) پاسخ دهید؛ بنابراین، نیازی نیست بین چندین برنامه مختلف برای پاسخ به پیام‌های دریافتی، جابه‌جا شوید.
سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 با بهبودهایی برای قابلیت Doze منتشر خواهد شد 

منوی نوتیفیکیشن‌های سیستم‌عامل اندروید نوقا دارای تنظیمات سریع جدید است از بالا به پایین در بالای صفحه‌نمایش، قابل دستیابی خواهد بود. دسترسی به آیکون‌های Quick Settings در سیستم‌عامل جدید اندروید گوگل، آسان‌تر شده است و عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو خواهد داشت. صاحبان گوشی‌های نکسوس، هم‌چنین راحت‌تر می‌توانند آیکون‌های تنظیمات سریع را مرتب نمایند. در نهایت، باید به قابلیت دیگری در سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 اشاره کرد که نوتیفیکیشن‌های یک برنامه مشابه را دسته‌بندی می‌کند و بنابراین، مدیریت آن‌ها آسان‌تر خواهد شد. 

قابلیت "Doze ” در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید گوگل برای محدودکردن برنامه‌ها در پس‌زمینه، هنگامی‌که صفحه‌نمایش دستگاه خاموش است؛ با بهبودهایی همراه شده که این قابلیت را کاربردی‌تر می‌کند. هم‌چنین، پیش‌تر در ترنجی خواندید که قابلیت جدید اندروید نوقا 7.0، منبع نصب برنامه‌ها را نشان می‌دهد. جزئیات تازه‌ای در بخش «اطلاعات برنامه یا App info» وجود دارد که نشان می‌دهد برنامه به‌صورت مستقیم از فروشگاه گوگل‌پلی نصب شده یا کاربر، از وب‌سایت‌ها جانبی برای دریافت برنامه مدنظر خود اقدام کرده است. با این‌حال، باید عنوان کرد که این ویژگی، قابلیت خیلی کاربردی نیست و شاید چندان، نیازی به آن نباشد؛ حداقل، برای بیش‌تر کاربران این‌طور است.

    اندروید 7.0 در ماه آینده با وصله امنیتی 8/5 گوگل عرضه خواهد شد. برای کاربران نکسوس 5 متاسفم؛ اندروید نوقا برای دستگاه شما، منتشر نخواهد شد.

علاوه‌بر شرکت گوگل که به‌زودی سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا را برای گوشی‌های هوشمند سری "نکسوس” منتشر خواهد کرد، جزئیاتی فاش شده است که نشان می‌دهد هوآوی، نسخه پیش‌نمایش سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0 را برای هوآوی پی 9 (Huawei P9) آزمایش می‌کند و نصب این نسخه برای بررسی، امکان‌پذیر است. 

ترنجی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار