کد خبر: ۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 26
گرفتن یک سلفی جالب (به خصوص برای آنهایی که مونوپاد دارند)، خیلی هیجان‌انگیز است و برای آنهایی که این تصاویر رو می‌گیرند می‌تواند یک سرگرمی عالی باشد. اما بگذارید یاد بگیریم که چگونه یک سلفی عالی بگیرم آن هم بدون استفاده از مونپادهای گران قیمتی که در بازار رواج پیدا کرده‌اند.

این یک چالش جدی است، شما تنها یک دست و نهایتا یک مونوپاد برای گرفتن سلفی در اختیار دارید. خب با اینها چه می‌شود کرد؟ فاجعه بعدی موقعی است که نور لازم برای عکس برداری سلفی هم وجود نداشته باشد و با این دوربین‌های سلفی ضعیف، این سرگرمی به یک ناراحتی بخاطر از دست دادن لحظات ناب تبدیل می‌شود.

اما با گسترش عکاسی سلفی، دوربین‌های جلو گوشی‌های همراه نیز پیشرفته تر شدند و تولید کننده‌گان برای جذب علاقه‌مندان به این شاخه عکاسی امکاناتی چون لنزهای عریض‌تر و حتی فلش در پنل جلویی استفاده کرده‌اند. اما راه‌های دیگری نیز برای بهبود عکس‌های سلفی هم وجود دارد که وابستگی زیادی به نوع تلفن همراه شما ندارد و با بکارگیری این پنج روش که در ادامه توضیح می‌دهیم می‌توانید با هر گوشی که دارای دوربین جلو باشد، شاهکارهای سلفی خلق کنید.


1. با زاویه بالا عکس بگیرید

اگر دستان‌تان را به صورت مستقیم در مقابل خود بگیرید به طوری که دوربین درست در زیر ابرو و امتداد خط افقی نگاه‌تان قرار بگیرد، به احتمال بسیار زیاد تصویر نهایی شما مبتلا به بزرگی بیش از حد چانه شود! بزرگی چانه را شاید بتوان به عنوان بزرگ‌ترین دشمن یک عکس سلفی عالی دانست و عدم رعایت همین نکته ساده ممکن است به از داست دادن یک عکس خوب بیانجامد. برای جلوگیری از این اتفاق تلخ، بهتر است دوربین را با کمی زاویه نسبت به راستای دید و بالاتر از چشمانتان بگیرید. بالاتر بردن دوربین می‌تواند به جذاب‌تر شدن تصویر هم کمک کند ولی همیشه پیشنهاد نمی‌شود.

سلفی

2. از تایمر خودکار استفاده کنید

وقتی بازوی خود را باز می‌کنید، مسلما نگه داشتن آن به مدت طولانی و بدون لرزیدن کار دشواری خواهد بود و از عهده هر کسی بر نخواهد آمد. حالا اگر بخواهیم فشار دکمه شاتر یا لمس صفحه نمایش را هم به آن اضافه کنیم، لرزیدن دوربین دیگر غیر قابل اجتناب خواهد بود که نتیجه آن یک سلفی غیر شفاف و مبهم خواهد بود.

خوشبختانه در اکثر برنامه‌های مخصوص عکاسی یک تایمر عکاسی وجود دارد و به کمک آن می‌توانید از لرزش دوربین که به هنگام فشار دکمه شاتر ایجاد می‌شود، جلوگیری کنید. دلیلش هم که مشخص است، دیگر تمام نیروی دستان‌تان برای نگه داشتن گوشی صرف می‌شود و دیگر انگشتی درگیر دکمه شاتر نیست. از طرفی با این روش، امنیت گوشی شما نیز حفظ شده و خطر سقوط آن کاهش پیدا می‌کند. نکته دیگر در مورد استفاده از تایمر این است که با استفاده از آن می‌توانید چند ثانیه اضافی برای تنظیم کادر داشته باشید، به یاد داشته باشید که برای گرفتن یک سلفی مناسب باید به لنز دوربین نگاه کنید نه به صفحه نمایش!

Use-iPhone-Camera-Self-Timer-4

3. استفاده از فلش خارجی

تعداد گوشی‌هایی که در جلو خود فلش دارند بسیار اندک هستند و گاهی مواقع با قرارگیری در شرایطی مثل خانه‌های تاریک، کافی‌شاپ یا جشن‌های شبانه این فلش‌ها نیز دردی را دوا نمی کنند. در هر صورت اگر شما یکی از علاقه‌مندان عکاسی سلفی هستید، من به شما پیشنهاد می‌کنم که یک فلش خارجی برای گوشی خود تهیه کنید.

البته برنامه‌هایی نیز وجود دارد که با روشن شدن صفحه نمایش و تابش حداکثر نور سعی می‌کنند مقداری از کمبود نور را جبران کنند اما این مورد نیز همیشه (به خصوص در عکس‌های سلفی گروهی) جواب‌گو نبوده و به خوبی فضا را روشن نمی‌کنند.

maxresdefault

اگر در اینترنت جست‌و‌جو کنید مسلما انواع مختلفی از این فلش‌ها را می‌بینید که معمولا به وسیله جک 3.5 میلیمتری صوتی به گوشی متصل می‌شوند.

4. گوشی خود را راحت در دست بگیرید

یکی از عواملی که به محبوبیت مونوپادهای سلفی کمک کرده، راحتی استفاده از آنها است. نگه‌داشتن گوشی‌های جدید با صفحه نمایش‌های بزرگ در میان انگشتان یک دست کمی سخت و خسته کننده به نظر می‌رسد، اما گرفتن یک میله خوش‌دست در میان پنجه‌ها واقعا لذت بخش است. البته موارد دیگری مانند حلقه‌های نینجا و دست تنبل هم برای جایگزینی وجود دارد.

لیزی‌هند (lazy-hands) یا دست تنبل یک سری حلقه را به پشت گوشی شما اضافه می‌کند و کافی است انگشتان خود را در میان این حلقه‌ها فرو کنید تا گوشی به خوبی در دستان شما قرار گیرد. این یک راه حل آسان برا بهتر نگه‌داشتن گوشی است و دیگر نیازی به حلقه کردن انگشتان به دور گوشی نیست، پس دست در حالت آرام‌تری می‌تواند گوشی را نگه دارد.

phone-black

اگر هم وجود این تعداد حلقه در پشت گوشی شما را اذیت می‌کند، می‌توانید حلقه نینجا (Ninja Loop) را امتحان کنید. حلقه نینجا همانند دست تنبل بوده با این تفاوت که فقط یک حلقه داشته و فضای کمتری را در پشت گوشی اشغال می‌کند.

ninja-loop-green

5. گوشی خود را به پنجره بچسبانید!

مونوپاد و حلقه نینجا را فراموش کنید! یکه راه حل جذاب و شگفت انگیز برای شما دارم: NanoHold

NanoHold با استفاده از قدرت مکشی خود می‌تواند گوشی شما را بر هر سطوح صافی نگه‌ دارد. پروژه NanoHold در کیک استارتر آغاز به کار کرد و توانست پس از مدت کوتاهی برای فروش حاضر شود. با استفاده از آن در کنار تایمر یا ریموت کنترل می‌توانید تمامی لرزش‌ها را از بین ببرید و یک تصویر کاملا شارپ تهیه کنید.

41qztb-GgXL

شاید مهمترین ویژگی آن این باشد که به دلیل اشغال فضای بسیار کم در پشت گوشی، می‌توان آن را همیشه همراه داشت و حتی از آن برای قرار دادن گوشی در کنار صفحه‌نمایش کامپیوتر محل کار نیز استفاده کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار