کد خبر: ۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 26
شایعات متعددی مبنی بر مجهزشدن فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به حسگر تشخیص عنبیه چشم مجهز شده است. حسگرهای تشخیص عنبیه چشم، ویژگی چندان تازه‌ای محسوب نمی‌شود اما با تجهیز محصولات سامسونگ به این قابلیت، حسگرهای تشخیص عنبیه چشم می‌توانند به چالش تازه‌ای برای سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شود؛ همانند کاری که شرکت اپل با مجهزساختن آی‌فون‌های خود به قابلیت تشخیص حسگر اثرانگشت انجام داد. به همین جهت، شایعات تازه از عرضه آی‌فون 2018 شرکت اپل با حسگر تشخیص عنبیه چشم خبر داده‌اند.

گزارش تازه منتشرشده توسط دیجی‌تایمز، نشان می‌دهد که شرکت اپل به استفاده از حسگر تشخیص عنبیه چشم علاقه دارد؛ با این‌حال، نباید انتظار داشته باشید که آی‌فون‌های 2017 شرکت با این قابلیت، عرضه شود. شرکت اپل، مدت زمانی برای تحقیق و توسعه برروی حسگرهای تشخیص عنبیه چشم زمان نیاز دارد و به‌نظر می‌رسد، آی‌فون 2018 این شرکت، بهترین گزینه برای محهزشدن به حسگر تشخیص عنبیه چشم باشد.

با توجه به این موضوع که در حال‌حاضر، برای قضاوت پرچم‌دار دو سال آینده اپل کمی زود است؛ نمی‌توان صحت این موضوع را تایید یا تکذیب کرد. با این‌حال، انتظار می‌رود حسگر تشخیص عنبیه چشم (در صورتی‌که شایعه صحت داشته باشد) در آی‌فون 2018 شرکت اپل در مقایسه با فناوری‌های به کار گرفته شده امروزی، عملکرد بهتری داشته باشد.

در همین رابطه، پیش‌تر، ویدیویی از عملکرد حسگر تشخیص عنبیه چشم گلکسی نوت 7 منتشر شد که سرعت این حسگر را به نمایش می‌گذاشت؛ هرچند محدودیت‌هایی نیز برای استفاده از این حسگر وجود دارد که قابل کتمان نیست.

در حال‌حاضر، بهتر است برروی آی‌فون آینده شرکت اپل که تا مدتی دیگر در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد؛ متمرکز شویم و سپس برروی شایعات مربوط به آی‌فون 2017 شرکت اپل، تمرکز کرد. گفته می‌شود شرکت اپل به مناسب دهمین سالگرد معرفی آی‌فون، تصمیم دارد تا آی‌فون‌ 2017 را با تغییرات قابل‌توجه در مقایسه با محصولات قبلی نظیر صفحه نمایش OLED و یکپارچه، ارائه دهد. علاوه‌براین به دلیل تغییرات‌فنی اندکی که در آی‌فون 2016 این شرکت صورت گرفته، آی‌فون‌های جدید اپل با نام آی‌فون 6SE عرضه خواهند شد. به‌نظر شما، آیا استفاده از حسگر تشخیص عنبیه چشم برروی آی‌فون‌های 2018 شرکت اپل، باعث بلوغ این فناوری می‌شود یا سازندگان دیگر، پیش از شرکت اپل، حسگر تشخیص عنبیه چشم را کاربردی‌تر خواهند کرد؟

ترنجی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار