تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 25
بر اساس برخی گزارش‌ها، حملات سایبری به احزاب سیاسی آمریکایی، در روزهای باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، افزایش یافته است.
به اعتقاد برخی کارشناسان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سبب خواهد شد تا این کشور تغییراتی اساسی را در سیاست‌های امنیت سایبری خودش بدهد. برخی دیگر نیز این موضوع را منتفی دانسته و مدعی هستند که ساختار امنیت سایبری آمریکا، دستخوش تغییرات نخواهد شد. این موضوع، ذهن کارشناسان امنیتی آمریکایی را به خود مشغول ساخته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی‌هایی که از حدود 400 متخصص امنیت اطلاعات در اجلاس اینفو سکیوریتی 2016 اروپا (Infosecurity Europe 2016) که ماه ژوئن در لندن برگزار شد، صورت گرفت، مشخص شد که اغلب این کارشناسان، معتقدند این انتخابات تأثیر چندانی بر سیاست‌های امنیت سایبری آمریکا نخواهد گذاشت. نتایج حاصل از نشست، توسط شرکت تریپ وایر (Tripwire, Inc) که یک موسسه‌ی حفاظت و امنیت سایبری است، منتشر شد.

بر اساس این گزارش، 54 درصد کسانی که در نظرسنجی‌ها شرکت کردند، در زمان مواجهه با سؤالی درباره امکان تأثیر منفی این رویداد بر امنیت سایبری آمریکا، به آن پاسخ منفی دادند و مدعی شدند که سیاست‌های امنیت سایبری آمریکا، تخت تأثیر رویدادهای این‌چنینی قرار نخواهد گرفت.

دوین ملانکم (Dwayne Melancon)، مدیر ارشد بخش فناوری شرکت تریپ وایر دراین‌باره می‌گوید: «بین کاندیدایی که سیاست سایبری مشخص دارد، با کسی که تنها متوجه مسائل امنیت سایبری است، تفاوت وجود دارد. با توجه به مشکلات در تصویب قانون امنیت سایبری مؤثر و انتظارات بیش از حد و خلاف واقع از دولت در حوزه فضای مجازی، ارائه‌ی پاسخ ذکر شده از سوی متخصصان این رشته، دور از انتظار نبود.»

طبق گزارش‌های امنیتی این شرکت، حملات سایبری به احزاب سیاسی و کمپین کاندیداها در این برهه‌ی زمانی، افزایش چشم‌گیری داشته است. در ماه مارس، هکرهای ناشناس، اطلاعات شخصی دونالد ترامپ را به سرقت برده و در اینترنت منتشر کردند. اندکی پس‌ازاین اتفاق، هکرهایی که به ادعای کارشناسان آمریکایی، احتمالاً نزدیک به دولت روسیه هستند، کمیته ملی حزب دموکرات را مورد تهاجم قرار داده و اطلاعات ارزشمندی را به سرقت بردند.

با وجود تحلیل‌های ضد و نقیض ارائه شده درباره‌ی تأثیر روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، به نظر می‌رسد که با توجه به گسترش روز افزون جنگ‌افزارهای سایبری و بالا گرفتن تنش در این حوزه، دولت جدید آمریکا باید توجه بیشتری را معطوف امنیت فضای مجازی خود نماید. در غیر این صورت، در رقابت با قدرت‌های سایبری چون چین و روسیه، توان مقابله نخواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار