تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 24
هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 امروز مصر را به مقصد ابوظبی ترک کرد تا اولین دور از سفر جهانی خود بدون استفاده از سوخت فسیلی را تکمیل کند

هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2 امروز مصر را به مقصد ابوظبی ترک کرد تا اولین دور از سفر جهانی خود بدون استفاده از سوخت فسیلی را تکمیل کند

به گزارش «تابناک» سفر این هواپیمای خورشیدی که در تاریکی فرودگاه قاهره تا به عنوان آخرین دور از سفر خود ترک کرد، به مقصد ابوظبی در حدود 28 تا 72 ساعت به طول خواهد انجامید.

پرواز هواپیمای خورشیدی از مصر برای آخرین دور از سفر جهانی خود


این هواپیما که در ماه مارس 2015 از ابوظبی پرواز خود را آغاز کرده بود به نوبت توسط دو خلبان سوییسی با نام های «آندره بورشبرگ» و «برتراند پیکارد» برای حمایت در استفاده از انرژی های پاک هدایت شده است.

چند روز قبل از آخرین پرواز این هواپیما از فرودگاه قاهره، پیکارد به خبرگزاری رویترز گفته بود: با این پرواز سفر هواپیمای خورشیدی به دور جهان تمام میشود، اما کار این پروژه هرگز به پایان نخواهد رسید.

هواپیمای Solar Impulse بدون استفاده از حتی یک قطره سوخت فسیلی پروازهای خود را انجام داده است و چهار موتور آن تنها با استفاده از انرژی خورشید که از طریق 17 هزار سلول خورشیدی تعبیه شده در بال های آن بدست می آید، دور دنیا را گشته است. این هواپیما انرژی خورشید را در طول روز در باتری های خود ذخیره میکند و برای پرواز در شب از آن استفاده میکند.

این هواپیما که به کلی از فیبر کربن ساخته شده است، بالهایی به طول بالهای یک بوئینگ 747 دارد و وزن آن تنها به اندازه یک خودروی کلاس خانوادگی است. میتواند تا ارتفاع 8 هزار و 500 متر پرواز کند و سرعت آن به 55 تا 100 کیلومتر در ساعت میرسد.

پیکار گفته است: این پروژه یک پیشرفت بزرگ برای استفاده از انرژی های پاک در سراسر جهان است و میراث Solar Impulse متعلق به همه جامعه جهانی است.

هفته قبل این هواپیما در فرودگاه قاهره فرود آمد تا برای آخرین دور از سفر هیجان انگیز خود آمده شود. اما پرواز آن از قاهره به مقصد امارات متحده عربی به دلیل پیش بینی بدی آب و هوا در کشور عربستان با تاخیر مواجه شد.

پیکارد میگوید: من رویای این پروژه را 17 سال قبا و در سال 1999 دیده بودم. زمانی که توانستم بالن خود را در قاهره فرود آورم. اکنون 17 سال بعد از آن ماجرا از جایی که بالن خود را در آن فرود آوردم پرواز میکنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار