کد خبر: ۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۴ - 2015 December 26
تلاش شرکت سامسونگ برای بازیابی جایگاه پیشین در عرصه بازار گوشی های هوشمند، اگر به واسطه تغییر و اصلاح فرهنگ فعلی در میان مهندسان و اتمسفر این شرکت نباشد، محکوم به یک شکست بزرگ است و این موضوعی است که کارمندان و مدیران فعلی و سابق این شرکت به آن اذعان دارند.

تلاش شرکت سامسونگ برای بازیابی جایگاه پیشین در عرصه بازار گوشی های هوشمند، اگر به واسطه تغییر و اصلاح فرهنگ فعلی در میان مهندسان و اتمسفر این شرکت نباشد، محکوم به یک شکست بزرگ است و این موضوعی است که کارمندان و مدیران فعلی و سابق این شرکت به آن اذعان دارند.

خبرگزاری رویترز با نقل این مطلب آورده است: این فرهنگ به عقیده مهندسان فعلی و سابق شرکت سامسونگ، پیش از این بیشترین تمرکز را بر تولید و توسعه نرم افزارها و خدمات داشت در حالی که طی سال های اخیر بسیار از این بخش های نرم افزاری و خدماتی در سامسونگ تعطیل شده اند. برخی تنها یک سال بعد از راه اندازی!

یکی از مقامات آشنا با فرایند های عملیاتی داخل شرکت سامسونگ، در این باره گفته است: در شرکت سامسونگ نسبت به مدیران بالا رده ای که ایده های جدید و تلاش هایی در راستای محصولاتی بیشتر مبتنی بر خدمات و نرم افزار دارند، بد بینی و بی اعتمادی زیادی وجود دارد.

این در حالی است که بازار گوشی های هوشمند به بلوغ کامل رسیده است و شرکتی مانند سامسونگ که زمانی توانسته بود صدر نشین جدول فروش گوشی های هوشمند در این بازار باشد، چنانچه نتواند بخش های نرم افزاری و خدماتی خود را همانند گذشته فعا سازد، هیچ وجه تمایزی نسبت به سایر تولید کنندگان در این بازار نخواهد داشت.

البته سامسونگ با استفاده از تجربیات سابق خود خدماتی نظیر پرداخت الکترونیکی Samsung Pay، بستر و پلتفرم Internet of Things برای محصولات خانگی و SmartThings را راه اندازی کرده است اما به عقیده کارشناسان این موضوعات و موارد برای این شرکت کافی نیست.

بزرگترین مشکل فرهنگ سازمانی در سامسونگ از زبان مهندسان این شرکت


مصاحبه ای که با کارمندان و مدیران فعلی سابق این شرکت انجام شده نشان میدهد که رقابت شدیدی در داخل سامسونگ بین بخش های مختلف و در راستای هدف کوتاه مدت ساخت سخت افزارها در مقایسه با هدف بهتر و بلند مدت تر ایجاد خدمات و سرویس های نرم افزاری و پلتفرم هایی که میتواند ضامن وفاداری مشتریان به این شرکت باشد، در جریان است.

یکی از این مدیران و مهندسان گفته است که نرم افزاری که وی و تیم همراه برای hands-free که قرار بوده همراه با Galaxy S4 منتشر شود طراحی کرده بود از سوی بخش دیگری در سامسونگ به رقابت کشیده شده و کنار گذاشته شد که نشان از اولویت کمتر نرم افزارها نزد شرکت سامسونگ دارد.

وی گفته است: مدیران رده بالای سامسونگ به شکل ذاتی درکی از اهمیت نرم افزار ندارند. آنها خود را مشغول سخت افزار کرده اند و البته در این حوزه بهتر از هر شرکت دیگری عمل میکنند اما نرم افزار حوزه ای مهم و به کل متفاوت است. این امر منجر به آن شده است خلاقیت ها در حوزه نرم افزار و خدمات نرم افزاری به تدریج شکست خورده و محو شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار