کد خبر: ۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 23
اگرچه این روزها خبرهای مختلف در این زمینه به گوش می‌رسد، ولی ال‌جی قول داده است گوشی‌های هوشمند خم شدنی را به تولید انبوه برساند و آنها را مانند گوشی‌های امروزی به صورت گسترده روانه بازار کند.

شرکت کره‌ای ال‌جی قول داده است که به زودی نخستین سری از گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر و خم شدنی را به صورت عمومی روانه بازار می‌کند.

در این زمینه نمونه‌های اولیه فراوان ساخته شده است و البته این شرکت کره‌ای پیش‌تر سری گوشی‌های G Flex را با نمایشگر منحنی روانه بازار کرد. نمایشگر OLED این گوشی به جای شیشه از نوعی پلاستیک ساخته شده بود.

شرکت ال‌جی همچنین پنل‌های OLED مخصوص ساعت مچی هوشمند اپل را نیز با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری تولید کرده است و شاید همین مسئله باعث شد تمرکز آن برای تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر کمتر شود. ولی به هر حال هم‌اکنون شرایط لازم برای تولید این محصول فراهم شده است.

img

شرکت ال‌جی هم‌اکنون در کارخانه Gumi خود تولید ششمین نسل از نمایشگرهای OLED را به صورت انبوه آغاز کرد. با این اقدام طرح تولید گوشی‌های خم شدنی از مرکز تحقیق و توسعه (R&D) ال‌جی خارج شده است تا به صورت یک محصول کاربردی به تولید انبوه برسد.

ال‌جی همچنین قرارداد همکاری جدیدی را با شرکت کانادایی IGNIS منعقد کرده است تا تولید مدارهای مخصوص نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را به آنها بسپارد.

در مجموع ال‌جی اعلام کرد در نیمه نخست سال آتی میلادی نخستین مدل از سری گوشی‌های خم شدنی خود را روانه بازار می‌کند و کاربران در نمایشگاه بین‌المللی MWC 2017 بارسلونا می‌توانند از نزدیک با آن آشنا شوند.

موبنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار