تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 23
در طی سال های اخیر، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیای فناوری همواره شرکت های چینی همچون شیائومی، هواوی، اوپو و غیره را به کپی برداری از طراحی و ویژگی های اسمارت فون های خود متهم کرده اند.

البته قدمت این دعواها سر دراز دارد و اگر به یاد داشته باشید، تقریباً پنج سال پیش، شرکت سامسونگ همواره به اتهام الگوبرداری از محصولات کمپانی اپل به پای میز محاکمه کشیده می شد. اما اکنون که این شرکت کره ای، نامی برای خود در دنیای فناوری دست و پا کرده است، از جایگاه متهم به شاکی تغییر مکان داده و در همین رابطه، شکایتی را علیه کمپانی چینی هواوی تنظیم کرده است.

 

سامسونگ در شکواییه خود آورده که هواوی، پتنت این شرکت را نقض کرده و خواستار غرامت 24.1 میلیون دلاری شده است.

 

 

این شرکت همچنین، از دادگاه خواست تا روند تولید و فروش برخی از گوشی های سری Honor و به طور ویژه آنر 8 را متوقف کند. البته این اولین دعوای میان این دو کمپانی در سال جاری نیست و چند ماه پیش، هواوی شکایتی را علیه سامسونگ به دلیل نقض حقوق مربوط به تکنولوژی 4G، سیستم عامل ها و رابط کاربری نرم افزاری ثبت کرد. اما سامسونگ هم بیکار ننشست و در پاسخ به این اقدام، شکایتی به منظور دریافت غرامت 12 میلیون دلاری از این کمپانی را به دادگاه ارایه داد.

سامسونگ با صدور بیانیه ای در خصوص شکایت اخیر هواوی عنوان کرد:"علی رغم تلاش هایی که به منظور حل مسالمت آمیز این موضوع انجام دادیم، نتوانستیم به نتیجه ای برسیم و متاسفانه مجبور به متوسل شدن به اقدامات قانونی برای دفاع از مالکیت معنوی خود شدیم."

 

samsung


تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار