کد خبر: ۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - 2016 July 23
ماموریت‌های فضایی پیچیدگی زیادی دارند و به همین دلیل محققان قبل از شروع به کار پروژه‌های جدید، سال‌ها به تحقیق درباره آنها می‌پردازند. یکی از این تحقیقات رفتن به اعماق اقیانوس‌هاست. فضانوردان ناسا یک بار در طول سال در ماموریت‌های خود تغییری بزرگ ایجاد می‌کنند و به جای رفتن به فضا، برای انجام تحقیقات به اعماق دریا می‌روند.

تیمی بین المللی از فضانوردان غواص ناسا (Aquanauts) دو هفته و نیم آینده را در اعماق اقیانوس و در آزمایشگاه Aquarius ناسا زندگی خواهند کرد، یک زیستگاه زیر آبی در ساحل فلوریدا. ناسا از سال 2001 تا به امروز از زیستگاه Aquarius برای ماموریت‌های (NEEMO (NASA Extreme Environment Missin Operations خود استفاده کرده تا پروازهای فضایی سرنشین دار را شبیه سازی کند.

 این ماموریت جدید نیز مانند تمامی ماموریت‌های قبلی NEEMO به منظور ارزیابی تجهیزات اجرایی خواهد شد. علاوه بر این، فضانوردان در ماموریت سال جاری با شرایط و چگونگی زندگی در مریخ نیز آشنا خواهند شد. البته آنچه شرایط زندگی در مریخ را برای فضانوردان شبیه‌سازی می کند، زندگی در اعماق اقیانوس نیست.

در حالیکه که فضانوردان غواص مشغول انجام تحقیقات، آزمایش کردن نرم افزارها و یک پروژه ترمیم مرجانی در این زیستگاه دریایی هستند، برای حرف زدن با ناسا از یک ارتباط رادیویی با تاخیر شبیه به ارتباط با تاخیر بین زمین و مریخ استفاده خواهند کرد تا دشوارهایی که ممکن است فضانوردان حین تلاش برای برقراری ارتباط با زمین در ماموریت خود به مریخ یا سایر ماموریت‌ها در اعماق فضا با آنها رو به رو شوند، شبیه سازی شود.

به این ترتیب بخش عمده‌ای از این ماموریت به گونه‌ای دقیق طراحی شده است تا فضانوردان شرایط حضور در مریخ را تجربه کنند. در چنین شرایطی امکان مختل شدن تجهیزات و راه‌های ارتباطی وجود دارد و برخی ماموریت‌ها و وظایف نیز بسیار بیشتر از مدت زمان برنامه ریزی شده طول می‌کشند. تمامی این احتمالات برای پروژه آتی فضانوردان مفید هستند. به این ترتیب است که مسافران مریخ می‌توانند حین سفر و زندگی در این سیاره، با شرایط از قبل برنامه ریزی نشده کنار بیایند و این شرایط را مدیریت کنند.

 این تیم در ماموریت جدید خود یک دستگاه پزشکی از راه دور و یک مینی ترتیب سنج DNA را نیز برای استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی تست خواهند کرد.

تک شات

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار