تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 20
ناسا اخیرا چهار سیاره جدید را کشف کرده است که گفته میشود از بیشتری احتمال برای برخورداری از شرایط به وجود آمدن حیات برخوردار هستند.

به گزارش «تابناک» بر این اساس که تلسکوپ قدرتمند این نهاد یعنی تلسکوپ کپلر اخیرا 104 سیاره جدید را کشف کرده است که به دور خورشید های خود میگردند. اما در میان این همه یکی از این سیستم ها با نام K2-72 از شرایط بسیار جالب توجهی برخوردار است.

کشف چهار سیاره جدید توسط ناسا با احتمال بسیار زیاد برای حیات

در جموع چهار سیاره به دور این ستاره میچرخند که برخی از آنها شرایطی بسیار شبیه به شرایط زمین دارند. ناسا در یک بیانیه در همین مورد گفته است: احتمال این که حیات در دل سیاره ای که به دور این ستاره میچرخد وجود داشته باشد را نمیتوان رد کرد و نادیده گرفت.

این چهار سیاره به شکلی باور نکردنی بسیار نزدیک به ستاره خود میچرخند که احتمالا اگر حیاتی نیز بر روی آنها وجود داشته باشد در شرایط عادی باید سوزانده شده و از میان رفته باشد. اما به شکلی عجیب و جالب توجه ستاره این چهار سیاره بسیار کم رمق تر و تاریک تر از خورشید ما است که این احتمال را به وجود می آورد که این سیاره ها از میزان تشعشعاتی برابر با کره زمین برخوردار باشند. معنی همه اینها این است که حیات بر روی این سیاره ما میتواند شکل بگیرد.

این چهار سیاره 20 تا 50 درصد بزرگتر از زمین هستند و از 5.5 تا 24 روز طول میکشد تا به دور خورشید خود بگردند.

دانشمندان برای رصد اینگونه از سیارات که به دور ستاره های خود میچرخند و نام آنها اگزوپلانت است، از افکت های مختلف برای از بین بردن نور شدید ستارگان در هنگام رصد آنها استفاده میکنند. بعد از رصد این سیاره ها بررسی شرایط آنها به ویژه شرایط جوی آنها در دستور کار قرار میگیرد تا در مورد وجود حیات در آنها اظهار نظر شود.