تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 20
بهتر است مایکروسافت با استراتژی ترمیم تجارت اسمارت فون ها کنار بیاید و یا اینکه خطر ناپدید شدن در این عرصه را بپذیرد. اما شاید همین هم یک استراتژی باشد.

در مجموع این شرکت با ثبت پتنت های اندرویدی درآمد بیشتری کسب خواهد کرد تا اینکه به تولید گوشی های ویندوز فونی بپردازد! اما چرا شرایط برای مایکروسافت انقدر نا امید کننده شده است؟ در گزارش مالی سه ماهه چهارم این شرکت، درآمد بخش اسمارت فون ها با یک افت سالانه 70 درصدی مواجه بوده و از سوی دیگر، فروش دستگاه های سرفیس یک رشد سالانه 9 درصدی را نشان می دادند.


هنوز این احتمال وجود دارد که مایکروسافت در سال 2017 یک سرفیس فون تولید کند اما همچنان روایت های متناقضی در مورد تولید چنین دستگاهی وجود دارد. در ماه آوریل ما با یک شایعه در مورد اینکه سه نسخه از این گوشی به بازار خواهد آمد مواجه شدیم. طبق این شایعه یکی از گوشی ها با هدف عرضه به شرکت های تجاری، دیگری برای مصرف کنندگان عادی و سومی برای خوره های اسمارت فون عرضه خواهد شد که هر یک از ویژگی های جالب توجهی برخوردارند.


در این شایعه آمده است که سرفیس فون به چیپست معرفی نشده اسنپدراگون 830 و 8 گیگابایت رم مجهز می شود. همچنین گفته می شود که چنین دستگاهی تنها برای بازار تجاری تولید خواهد شد. استراتژی قبلی مایکروسافت برای کسب سود از بازار مشتریان کاملاً شکست خورد و احتمالاً نام سرفیس آنقدر در دنیای تجارت برای مایکروسافت اعتبار داشته باشد که مجبور شود روی پایان یافتن بازار فکر کند.


در سه ماهه مالی منتهی به ژوئن، مایکروسافت درآمد خود را 20.9 میلیارد دلار اعلام کرد که 3.1 میلیارد دلار آن سود خالص بود (یا 69 سنت برای هر سهم). در تمامی دوره های مالی 2016 نیز درآمد این شرکت به 85.3 میلیارد دلار می رسید که 16.8 میلیارد دلار آن سود خالص بود. برای محاسبه تمامی این اعداد از اصول حسابداری پیشرفته استفاده شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار