تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 19
کمپانی مرسدس بنز امروز و با رونمایی از اتویوس خودرانی تحت عنوان CityPilot، تصویری از آینده حمل و نقل عمومی را پیش روی چشمان جهانیان قرار داد.

این اتوبوس را می توان آمیزه ای از هنر و تکنولوژی دانست که در نهایت زیبایی، از آخرین تکنولوژی های روز دنیا همچون دوربین های پیشرفته، سنسورهای حساس و سیستم های راداری قدرتمند بهره می برد و به گفته مرسدس بنز می تواند نقطه عطفی در تولید اتوبوس های بدون راننده شهری باشد.

 

همانطور که از تصاویر زیر پیداست، این محصول بر اساس مدل اتوبوس Citaro این شرکت طراحی شده و از موتوری با قدرت 299 اسب بخار شش سیلندری برخوردار است. به لطف تکنولوژی پیشرفته به کار رفته، این اتوبوس می تواند کارهایی از قبیل حرکت بین خطوط، گاز دادن، ترمز کردن و مواردی از این قبیل را به صورت خودکار انجام دهد.

 

فضای داخلی این اتوبوس نیز با الهام از میادین و پارک های شهری طراحی شده است به طوری که سه محوطه جداگانه درون این اتوبوس تعبیه شده و مسافران با توجه به میزان مسافتی که می خواهند طی کنند، می توانند در هر کدام از این قسمت ها بنشینند.

 

اگرچه این اتوبوس می تواند تجربه ای کاملاً متفاوت و خاطره انگیز از سفرهای شهری را برای مسافران رقم بزند، اما به نظر نمی رسد که از گنجایش چندان بالایی برای جابجایی مسافران برخوردار باشد و تنها افراد کمی می توانند از آن استفاده کنند چرا که همانند آن چه در تصاویر زیر می بینید، در کنار تعبیه صندلی های اندک در این اتوبوس، فضاهای خالی زیادی  نیز بین صندلی ها مشاهده می شود.

 

برای سوار شدن به این اتوبوس نیز مسافران می توانند از دو درب بزرگی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، استفاده کنند. بر روی این درب ها لامپ هایی تعبیه شده است که با رنگ های سبز و قرمز نشان می دهند که مسافران می بایست از کدام درب، سوار و یا پیاده شوند. ناگفته نماند که این دو درب، کاملاً الکتریکی بوده و به منظور صرفه جویی در وقت، به سیستم بلیط خوان الکترونیکی مجهز شده اند.

 

این اتوبوس قادر است با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در طول مسیر نیز، نیازی به تغییر دنده، گاز دادن و یا ترمز کردن توسط راننده نیست. راننده این اتوبوس که درون اتاقکی مخصوص در قسمت جلویی قرار دارد، اطلاعات را از طریق نمایشگر بزرگ پیش روی خود، مشاهده می کند و تنها کاری که باید بکند این است که در برخی موقعیت ها، اتوبوس را به گونه ای کنترل کند که از قانون و مقررات رانندگی تخطی نکند.

 

گفته می شود که CityPilot می تواند با از بین بردن خطای انسانی، احتمال بروز تصادف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و راحتی و اطمینان خاطر بیشتری را برای مسافران به ارمغان آورد.

 

سیستم تعبیه شده در این اتوبوس به 10 دوربین مجهز شده است که می توانند با اسکن خیابان، وجود هر گونه وسایل نقلیه را در اطراف اتوبوس تشخیص دهند. چهار سنسور راداری برد کوتاه، فواصل 50 سانتیمتری الی 10 متری را در جلوی اتومبیل رصد می کنند و دو دوربین استریو با برد 50 متری نیز نمایی سه بعدی را از تمامی آن چه که در اطراف اتوبوس است، تهیه می کنند. دو دوربین دیگر نیز در کف اتوبوس و به منظور شناسایی سطح جاده تعبیه شده است.

 

CityPilot

اطلاعات به دست آمده از تمامی این سنسورها و دوربین ها، طی فرآیندی با یکدیگر ادغام و برای پردازش آماده می شوند. نتیجه بدست آمده از پردازش اطلاعات، تصویری کلی از موقعیت اتوبوس و همچنین تمامی اشیا و وسایل نقلیه ای که در پیرامون آن وجود دارند، بوجود می آورد.

 

از دیگر قابلیت های این اتوبوس می توان به قدرت شناسایی چراغ های راهنمایی، عابرین پیاده و همچنین ترمز ناگهانی در مواقع ضروری اشاره کرد.

 

در پایان باید بگوییم که مرسدس بنز برای نمایش قابلیت های این اتوبوس، مسافتی 19 کیلومتری بین فرودگاه Schiphol آمستردام و Haarlemرا به مدت 30 دقیقه پیمود.

 

CityPilot

CityPilot

CityPilot

CityPilot

CityPilot

CityPilot

CityPilot

CityPilot
تک شات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار