کد خبر: ۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016 July 17
شرکت سونی، رسماً تایید کرده است که برروی کنسول پلی‌استیشن 4 نئو کار می‌کند. با این‌حال در بخش مشخصات‌فنی، هیچ اطلاعات رسمی و یا غیر رسمی منتشر نشده است اما می‌دانیم که این کنسول در مقایسه با نسخه اصلی پلی‌استیشن 4، قدرت‌مندتر خواهد بود. به‌تازگی، مشخصات‌فنی پلی‌استیشن 4 نئو فاش شده است که با توجه عدم تایید رسمی آن، نمی‌توان از صحت آن‌ها مطمئن بود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.
برطبق شایعه تازه منتشرشده، انتظار می‌رود پلی‌استیشن 4 نئو از همان هسته‌های جگوار پلی‌استیشن 4 استفاده نماید. هشت هسته پردازشی با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز، در پلی‌استیشن 4 نئو به کار گرفته است که قدرت پردازشی این کنسول را در مقایسه با پلی‌استیشن 4، افزایش می‌دهد.

playstation420.0.0


گفته می‌شود تراشه گرافیکی کنسول جدید سونی نیز، با 36 واحد محاسباتی با فرکانس کاری 911 مگاهرتز "بهبود یافته” است که در مقایسه با پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 4 سونی تا 2.3 برابر قدرت‌مندتر است. شایعات منتشرشده، نشان می‌دهد که پلی‌استیشن 4 نئو با همان 8 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 پلی‌استیشن 4 اصلی، ارائه می‌شود که ظاهراً پهنای باند آن از 174 گیگابایت بر ثانیه در نسخه اصلی به 218 گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

از نظر حافظه ذخیره‌سازی، پلی‌استیشن 4 نئو با تغییرات چندانی همراه نیست و به همین‌منظور، این کنسول در دو مدل با 500 گیگابایت و یک ترابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. با اینکه شاید تغییرات صورت‌گرفته، چندان قابل‌توجه نباشد اما در نهایت، باعث می‌شود تا قیمت کنسول جدید سونی پایین بماند و همانند کنسول ایکس‌باکس Scorpio، با قیمت بسیار بالایی، ارائه نشود؛ البته قیمت ایکس‌باکس Scorpio در حال‌حاضر، تنها در حد شایعه بوده و به‌صورت رسمی، مشخص نیست.
 بنابر گفته‌ی شوهی یوشیدا، مدیر جهانی استودیوهای سرگرمی سونی، عرضه پلی‌استیشن 4 نئو سونی، طول عمر پلی‌استیشن 4 را کوتاه نمی‌کند. بنابراین، پلی‌استیشن 4 نئو، یک نسخه قدرت‌مندتر از پلی‌استیشن 4 است و قرار نیست با آن، جایگزین شود.

علاوه‌براین، شایعات مختلف نشان می‌دهد که سونی دو مدل جدید از کنسول پلی‌استیشن 4 را معرفی می‌کند. معرفی دو مدل جدید از کنسول پلی‌استیشن 4 سونی بنابر شایعات، برای رقابت با کنسول‌های جدید مایکروسافت عنوان شده اما هنوز برای قضاوت درباره برتری محصولات جدید سونی در مقایسه با کنسول‌ ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس Scorpio زود است. براساس شایعات، شرکت سونی برروی دو کنسول پلی‌استیشن 4 نئو و پلی‌استیشن 4 اسلیم مشغول‌ به کار است و دو مدل مذکور، در ماه سپتامبر در نمایشگاه Tokyo Game Show معرفی خواهد شد. نسخه اسلیم کنسول بازی پلی‌استیشن 4 سونی با قیمت مناسب‌تری و استاندارد ساخت بالاتری در مقایسه با نسخه اصلی این کنسول، ارائه خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار